Joda, jeg vet best! Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Vi har en gutt på 7 år fra før, og da han ble født fikk vi ny stol av svigers. Hadde planer om å bruke det igjen. Men jeg var innom en briobutikk i dag. Og da sa ho at det ikke var anbefalt å bruke så gamle stoler. Kan ikke helt skjønne det jeg da. Det er jo minimalt brukt, brukt i ca ett til to år tenker jeg. Det har ikke vært med i en ulykke. Hvorfor er det plutselig ikke sikkert lenger?
Jewel m/jente får gutt Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Etter det jeg har hørt så er 4 år maks på hvor gammelt ett sete bør være. Det har med nye sikkerhetskrav og gjøre. Hadde jeg vært dere, hadde jeg kjøpt nytt til den lille.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Det var en tråd om dette her om dagen, mente at det kom fram at det var ok å bruke stoler som er noen år gamle. Sjekk Trygg Trafikk. Jeg kommer til å bruke stolen som er 5-6 år gammel til vår lille. Storebror på 5 bruker en MaxiCosi Rodi.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Her er notatet fra Trygg Trafikk sine sider: Når er en barnestol for gammel og bør kasseres? Vi anbefaler at stolen byttes ut etter åtte-ni år, under forutsetning av at den har blitt tatt godt vare på og ikke vært utsatt for noen ulykker. Når du kjøper en brukt barnestol bør den ikke være eldre enn ca fire-fem år, fr at du skal kunne bruke den noen år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå