Gjest Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 var på helsestasjonen i dag.. de sa at han som var 6 månder, burde såve hele natten uten mat nå.. vi prøver.. fikk beskjed om å være "streng " med meg selv i 1 uke.. og ikke gi etter... at han får nok mat i seg til å sove 12 timer... herregud.. 12 timer.... jeg prøver... han ligger der inne. er sint og klager.. :hvor er natt melken min mamma!! sukk.. jeg skal klare dette.. for min egen nattesøvns dekl også.. skal jo begynne på skolen igjen snart..
Gjest Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Off, det har ikke jeg klart å gjennomføre med noen av mine... Eldste sluttet vel da han var 8-9 mnd, og minstemann på 6 mnd får fremdeles litt pupp. Sikker på at han ikke er sulten da? Jaja, lykke til! =)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Heier på deg og at du holder ut:-) Husk at de små har godt av den dype og gode nattesøvnen:-)) Det er gull verdt for store og små!
Gjest Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 han har akkurat såvnet nå.. 30 minutter tok det.. så får vi se hva resten av kvelden /natten bringer...
pustpes Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Noen helsesøstre kan bare gå å .......ja, jeg vet ikke. Hvorfor skal barn absolutt nattavvennes med en gang de er 6 mndr?? Ikke alle er vel like klare for det, er de vel? Er det sånn at de slutter å være sultne på natt med en gang de er 6 mndr?? Mine sluttet gradvis selv, og det var helt stopp for førstemann da han var 8 mndr, nr to holdt på litt kortere, ikke èn eneste natt brukte jeg til avvenning....
Gjest Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Sender deg moralsk støtte! Hold ut! Det er så utrolig deilig å sove "hele natten". Sender gode vibber herfra - her som gullet sov hele natten fra 7 ukers alder!
Carnivale Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 ...men nå er det faktisk ikke hs som bestemmer hvordan du vil gjøre det med nattmat etc med DIN unge da. Du gjør som du vil...her i huset har vi servert nattmat lengre enn 6 mnd, kommer jo an på hvor mye de spiser på dagen også? Om ungen din ikke spiser masse om dagen, så er han jo sulten om natta da..trist at han ligger der og gråter og er sulten...
Monajenten Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 En halv time er jo kjempebra! Mest sannsynlig blir det kortere i morgen:) Hold ut, du er kjempeflink!!!
Odine! Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Vi sluttet også med nattamming rundt seks måneder - da begynte det å bli tyngre for meg å stå opp om natta - kanskje hormonene "sluttet å virke". Det tok ikke mange nettene før hun sov gjennom hele natta, og det var skjønt! Har dere begynt å gi ham grøt? Det skal jo også hjelpe på å holde ham mett. Lykke til med soveprosjektet!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 Ahhh.. Jeg hater helsesøstre som er så idiotiske. Gi mat så lenge det passer deg om natten. Her nattammet vi så lenge lille selv ville. Nå samsov vi da, så var ikke noe pes i det hele tatt.. bare å dytte inn puppen og sove videre. ..men lykke til da.
Dotten Skrevet 2. august 2007 #11 Skrevet 2. august 2007 Helsestasjonen kan si hva de vil..... Jeg fikk aldri beskjed om dette. Snuppa mi fikk nattpupp til hun var 15 mnd. Jeg jobbet fullt i de 4 siste månedene og det gikk greit. Var jo en smule trøtt, men det var også min skyld, som la meg sent hver kveld.... Så vil gutten din ha pupp en gang om natten, så la han få det. For hans del og for din samvittighets del. Får du han til å sove hele natten uten puppen, så er jo det kjempebra da! Men ikke for enhver pris. Om han nå får pupp flere ganger om natten, så prøv heller å kutte ned antall ganger, før du kutter helt ut Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå