betty74 Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Jeg har nå fått bildene mine på nettet. Veldig fine!! Men når jeg printer dem ut blir de så blasse og rare... Har prøvd til sammenligning å printe ut egne private bilder som ikke blir sånn, så det er ikke printeren min.... Gjelder dette dere også eller er det jeg som gjør noe galt?? Må innrømme at jeg mistenker at bildene jeg har fått gratis er en slags prøve og at jeg må bestille bilder fra FAME for å få noen med skikkelig kvalitet.
prøvekluten+3små Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 kan være det er lavere oppløsning på de..de er jo gratis,så det forundrer meg ikke nei,så dyre som de ellers er
Wea og mini Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Hei! Har også fått bildene mine, men har ikke prøvd å skrive ut enda. Kan svare her når jeg får gjort det.
Gjest Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Jeg slet også med dette til å begynne med, men så åpnet jeg bildene i Adobe reader, dobbelklikk på bildet så kommer det automatisk. Når jeg skrev ut fra dette programmet gikk det veldig fint og bildene ble kjempe fine. Lykke til.
bøllefrø med septemberbeibi Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Er dette bildene dere har tatt med gavekortet i bladet gravid?? Kan bildene brukes fritt av Fame, slik at man kan risikere å komme i utstillingsvinduet på butikken?
betty74 Skrevet 3. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2007 Ja, det er de bildene man får gratis i Gravid. Jeg tror ikke man plutselig uten å vite det, vil se seg selv i utstillingsvinduet hos fotografen. Det eneste som sto på den slippen er at man kan komme i Gravids fotogalleri på slutten av året. Hvis bildene blir så fantastiske at de vil ha meg i utstillingsvinduet sitt (noe jeg tviler på), må de nok spørre om lov først... Det finnes lover for sånt.
betty74 Skrevet 3. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2007 Sånn ja... ble litt bedre nå. Skulle gjerne visst hvordan man zoomer slik at menneskene på bildet ikke blir så små.... hvis du tilfeldigvis skulle vite det? Takk for svar!!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 Nei, de må ikke spørre. Du gikk med på å kunne bli brukt i reklame for Fame i all fremtid da du takket ja til "gratis" bildene. Det står helt tydelig på slippen, så det er en gyldig bindende avtale.
prøvekluten+3små Skrevet 3. august 2007 #9 Skrevet 3. august 2007 de må nok ikke spørre nei..sønnen min er blitt brukt i reklame for fame han,og det kom som en overraskelse på oss ja..ikke at det gjorde noe...veit ikke om det kan ha med at de har ophavsretten på bildene eller noe? men om du sier i fra,så kan du kasnkej reservere deg mot det? de bildene vi tok av han var ikke gratisbilder heller..
Moder'n-2 Skrevet 3. august 2007 #10 Skrevet 3. august 2007 Det at de har opphavsrett til bildene betyr ikke at de kan bruke dem som de vil. Personene på bildet må gi sin tillatelse før slikt kan publiseres. Som flere skriver her, så må man godta publisering hvis man vil ha disse gratisbildene fra Gravid. Jeg vil tro dette fungerer på samme måte som om man melder seg på for eksempel Idol. Der må man gi produksjonsselskapet alle rettigheter (for eksempel rett til å fremstille dårlige sangere som idioter), hvis ikke får man ikke lov til å være med. Du sier dine bilder ikke var gratisbilder. Nå kan det hende at Fame har et standardformular som dere måtte skrive under på før bildene ble tatt, hvor dere godkjenner at bildene eventuelt blir brukt for å reklamere for Fame? Hvis jeg var deg ville jeg tatt kontakt med Fame og spurt om hvordan dette hang sammen. De kan ikke bruke din sønn i reklame for Fame (hvor flatterende det enn er ) uten at dere har godkjent det på forhånd.
betty74 Skrevet 3. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 3. august 2007 Kanskje jeg blir kjendis, da.. hi hi.. Jeg trodde vel egentlig at publisering først og fremst gjaldt gravidgalleri i Gravid-bladet + evt. internett på Fame sine sider. Er ikke fryktlig redd for at de kommer til å sette bilde av oss i utstillingsvinduet.... Missforstå meg rett: bildene var fine, men ikke SÅÅÅ fine hvis du skjønner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå