Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ber barnefar slutte og mase om hesteridning til jenta... når det går på meg, at jeg ska være med å ri. Når jeg har sagt klart i fra at det vil jeg ikke. Jeg liker ikke hester, jeg er faktisk redd for hester.

Altså, hvis dette hadde kommet fra jenta selv når hun er større hadde det vært en annen sak, men nå er det bare mas fra fars side. Jenta er 3 år. Jeg sier at han heller får si at han skal være med selv, og at han da får betale timer og utstyr og alt det man ska betale selv. Er ikke så gøy når ungen kommer til meg og sier 'mamma du ska sitte på store hesten og jeg på lille hesten' og hu begynner gråte fordi jeg sier nei.

Jeg blir ganske irritert på han. Han har henne ikke alene annenhver helg engang!!! Jeg synes ikke han kan komme her og si slikt jeg.

Jeg har også bedt han og mora hans om å slutte og kjøpe store leker, bøker og rosa klær til ungen. De bare kjøper og kjøper og kommer hit med det. Jeg bor i en ikke så stor leil sammen med foreldrene mine og en bror. Vi har liten plass. Jeg har sagt de kan ha tingene hos seg selv, men da blir de bare grinete for der er hun ikke. (det er farens valg, ikke mitt!!) kunne faktisk tenke meg innimellom at hu reiste dit jeg så jeg slapp å ha han hjem til meg annenhver helg og mora hans en gang i mnd. Ikke betaler de mat noen gang heller. Han har heller adri betalt bleier, grøt, våtservietter eller noe til ungen heller. Bare leker og klær som han liker. Men pokker dere, når ungen har gått i rosa klær siden dag 1! og ungen nå er 3 år, har man ikke da bare lyst til å spy av rosafargen da??? Det har jeg!

Huff, er så lei av hele fyren jeg... :-|

Videoannonse
Annonse
Skrevet

far her er fryktlig glad i biler. jeg syns en bil er en bil. og det er det. mens han ser på det som noe stort og flott, litt sånn som jeg ser på julekuler.

så han får ta seg av biler biten, ihvertfall en stund til, når småen selv blir så stor at han ber om og ha meg med får jeg vel stille opp. som alle andre foreldre må selv om interessen for barnas interesse ikke er så stor.

en helt annen ting er at du er redd. du er redd for hester. det må pappaen og barnet respekterer.

du ber ikke en med vannskrekk ta seg en dukkert. så enkelt er det. at pappaen har problemer med og forstå det, sier vel egentlig mest om han.

at de gir leker burde jo være koselig? selv om dere har liten pass, jeg har heller ikke verdens største leilighet, men her er de noen leker framme av gangen. kan dere innføre noe sånt??

(jeg aner ikke hvordan 3 åringer er i forhold til lekene sine)

hvorfor kan ikke de ha noen leker hos seg? det ville vært naturlig.

du sier at han aldri har betalt noe annet en leker, ikke bidrag heller? og hvorfor ikke?`

betaler han bidrag så ser jeg ikke hvorfor han skal betale noe av våtservietter og bleier? om det er når han skal ha samvær så er det jo bare og la være og sende med dette? så må han jo kjøpe.

dette med klær om han betaler bidrag så har du ikke krav på at han skal betale klær til barnet. å om han gjør det så burde du ihverfall ikke stille krav til farge på klærne. det er jo bare og lavære og bruke de om du ikke syns de er fine nok.

at han ikke vil ha vanlig samvær en gang er trist! med mindre det har med reisevei og gjøre. har du prøvd og kalde han in til mekling for å få økt samværet? kansje han føler seg så dum på mekling at han ikke tør og si at vanlig samvær er mye

Skrevet

HI her.

Altså... Jo, han betaler bidrag, men jeg synes ikke det er riktig at jeg ska bruke bidraget på at han ska være her annen hver helg og spise min mat og bruke min strøm og varmtvann (ja, vet det høres teit ut) men det koster også penger! Dessuten trodde jeg det var normalt at far sku betale slikt som mat, våtservietter og bleier til ungen når han har samvær? Han har aldri villet ha samvær hjemme hos seg, sikkert redd for at tingene hans ska gå istykker, jeg vet ikke. Har mast mye på han ang det, gidder ikke mer. Dattera mi er mye syk og så det har jo på en måte vært greit at han har vært her da han ikke har giddet å ta del i legging, nattestell, sykdom eller noe som helst, bortsett fra lek...

Det med leker... jeg vet ikke jeg... jeg har til nå så innihampen mye leker her at 2/3 står på loftet, hu har sykler, uteleker alt mulig. Helt ok at de kjøper, men en gang må man jo si stopp!? Så lenge det virkelig går utover plassen i hjemmet. Problemer er at de bare kjøper store ting, som dukkervognER, lekekjøkken, sminkebord, biler, hoppeballer o.l..

Klær, han velger jo selv at han vil kjøpe klær, bare koselig, samme med farmor, men når de alltid ska ha med meg ut for å kjøpe klær fordi de ikke gidder og forstå det med str. ? Dette er deres ord, ikke mine. Så synes jeg også at jeg kan si at jeg virkelig ikke vil ha mer rosa.

Og bøker, bøker er jo kjempefint å ha. Men når de allerede etter 3 år har klart å fylle opp en hel bokhylle med barnebøker så er det vel nok?

Et luksusproblem sikkert, ja, men det er et problem.

Her sitter jeg med lite penger selv og de bare kjøper fjas til ungen i stedet for ting han burde ha kjøpt synes jeg er tullete.

Og hestene... vil han på død og liv ha henne hestegal syns jeg han kan stille opp på det selv istedet for å si til ungen at 'mamma skal være med deg!' Selvfølgelig vil jeg stille opp på hvaenndetskuvære hu blir interessert i når hu blir større, enten det er hester, dykking, motorsykler eller hva. Det er bare teit når far presser på en ting hu ikke har valgt selv og hverken han eller jeg liker. :-|

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...