Lukkelukken og bebibror Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Jeg synes mamma maser noe fryktelig om navn. Hun sier "kall han for William eller Jenny", og det sier hun hver gang jeg treffer henne. Det går ikke en gang hvor hun ikke maser om at jeg skal kalle barnebarnet hennes for det. Jeg blir ofte så irritert at jeg går i sinne, og vi begynner å krangle skikkelig. Og om åssen MIN seng, i MIN leilighet skal stå. Det maser ho om... Ho synes det er unødvendig at den står på kortsiden av rommen, selvom jeg MÅ ha den sånn for å få plass til barneseng. Og i dag var jeg og typen på JYSK, og jeg så er vidundelig sengesett i beige. Han ble skikkelig irriert, og mente det var "unødvendig" å kjøpe sengetrekk fordi vi ikke har seng. Vi kommer i den diskusjonen. Skjønner ikke problemet, vi skal jo ha det uansett!! Det blir det samme som å si "vi kan ikke kjøpe babyklær, for babyen er ikke født enda". Herre, jeg blir gal av folk noen ganger... Har jeg grunn, eller overreagerer jeg?
Teltpluggen Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Sambo sier at jeg skal si at han forstår din sambo.. Men min sambo er teit sånn han også VI TO får gå på shopping sammen så får de sitte og sture i veggen med øla si;)
Lukkelukken og bebibror Skrevet 2. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2007 Hehe, endelig noen som forstår!! Føler egentlig at jeg overreagerer, får liksom dårlig samvittighet etter jeg har kranglet.
Tussa og Sofie Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 jeg er enig med deg jeg....Moren din har ikke noe med hverken navn på DERES barn eller hvor senga skal stå. Man kan jo sikkert diskutere angående sengesettet, men jeg tenker som deg, herregud, må jo ha det uansett og finner du noe du liker så kjøp det. Det er sambo sin fortjeneste at vi har kjøpt sengesett og gardiner til et rom som ikke er pusset opp og en seng som ikke er innkjøpt enda. Jeg har siklet på det i mange mnd, og når vi gikk sammen var det han som sa; herregud hvorfor kjøper vi det ikke da, liker du det så tar vi det. Og sånn ble det. Til senga, vogna, gardiner og teppe )
Lukkelukken og bebibror Skrevet 2. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2007 Ok, da har jeg kanskje ikke noe å ha dårlig samvittighet for! Jeg skjønner liksom ikke problemet til hverken mamma eller typen. Herregud, sengen, det er ikke hun som skal bo der, vi finner navn, og hvorfor ikke sengetrekk når vi alikevel må ha det... Herre G.
Teltpluggen Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Jeg tror gutter og jenter tenker forskjellig sånn egentlig. At jenter har et syn og gutta har et syn;) Vi jenter er mer sånn "Vi trenger det jo uansett, og den der var fin, og det er ikke sikkert de har den når jeg MÅ handle det!".. Gutta er mer sånn.. "Den trenger vi ikke ENNÅ! Jeg vil ha øl!".. Søsteren min kjøpte sengklær til meg pga hun var i stavanger på Ikea.. trang det ikke DA, trenger det forsåvidt ikke NÅ heller, men det er så kjekt å ha det klart!
Lukkelukken og bebibror Skrevet 2. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2007 Ja, ikke sant! Det er det jeg også mener! Heldigvis liker ikke typen øl da, han drikker nesten ikke alkohol i det hele tatt
Teltpluggen Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 heldig du:P Sambo ble fornøyd da terminen min ble flyttet til 16. desember for da kunne han KANSKJE ta seg ei øl på nyttårsaften likevel! (Egentlig termin 25. desember..) Men min sambo er også sånn "Vi trenger ikke den NÅ..".. F. eks når jeg hadde lyst til å bestille en mammabukse på salg før jeg hadde fått skikkelig mage.. "Jamen du trenger ikke den NÅ!!"..
kaur *har født!* Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Skjønner deg godt, jeg. Søsteren min var veldig sånn. (har ikke så mye kontakt nå...) Hadde mange meninger om hvordan jeg burde møblere hjemme hos meg. Hun hadde mange meninger om barneoppdragelse også, og mente vel at jeg skulle høre på henne i og med at hun er 11 år eldre enn meg. Og etter jeg hadde født sønnen min for 13 år siden, og spurte hvordan det gikk hjemme, ble hun snurt når jeg sa at alt gikk strålende. Jeg var proppfull av energi og hadde en utrolig fin barseltid. Jeg husker det som om det var i går, nå hun sa "Ja, så lenge DU mener det går bra så..." med sammensnurpet munn og med en hodebevegelse som tilsa at : Den måtte jeg lenger ut på landet med!" ...Det hører kanskje med til historien at hun var litt sjalu for at jeg hadde fått baby... Når det gjelder disse mannfolka, kan jeg ikke si annet, enn at du bare får kjøre ditt løp. Jeg er så lei av alle de gangene jeg vill kjøpe noe, men at det ikke har blitt noe av, fordi gubben vil vente til ev. salg, eller en eller annen grunn som at han kan stikke innom senere. Det er alltid en eller annen grunn til å ikke kjøpe nå. Tror det har sammenheng med hvor mye penger som allerede er brukt på den handleturen vi er på. Nå sier jeg bare at jeg ikke gidder å høre på han, og kjøper det jeg mener vi skal ha, for ellers blir det aldri noe av. Hvorfor må jeg ha hans velsignelse for å bruke 2-300 kr ??? Jeg blir irritert når han ringer meg fra butikken og lurer på om han skal kjøpe en ting til 30kr. MÅ han spørre meg om det. Kan han ikke ta den avgjørelsen selv? Dersom JEG ønsker å kjøpe ett sengesett, så gjør jeg det.
Bea har snart 4 barn? Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 Du overreagerer ikkje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Verken på mor di eller samboer.. Ei venninde av meg kom forresten hjem fra foreldrene sine som bor 3 timer fra der ho bor og finner stua delvis ommøblert og nytt "STYGT" møbel plassert. Av svigermora siom skulle vatne blomster........................mannen var bortreist på¨jobb heile tida.....Ho blei sinna ho......................
prøvekluten+3små Skrevet 2. august 2007 #11 Skrevet 2. august 2007 hehhe,vettu,hva for mannfolkgreie er det der da? min er akkurat likedan! hadde han skullet handlet klær til ungene våre,så hadde de gått der nakne,det er jeg overbevist om! "åååh,du handler så mye" "trenger de ei bukse til da,den er jo ikke sååå for kort" "er jo enda lenge til babyen kommer" hehhe,typisk MANNFOLK!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå