Gå til innhold

Hvor mange kg bør man ha gått opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange kg bør man ha gått opp? Jeg er i uke 31 og har bare gått opp 3kg!Er det for lite? HVor mye har dere gått opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 32+3, har bare gått opp 1kg....

tror ikke det har så mye å si... så lenge man ikke går nedover på slutten

Skrevet

her er en liste jeg fant på bim

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

jeg er i min 23 uke og har gått opp 1kg...

jeg er bare glad til at jeg ikke har gått opp så mye denne gangen, babyen får det den trenger selv om vi ikke går opp så mye :)

Skrevet

Hei, jeg har gått opp 6.5 kg og er i uke 40 + 5 i følge jm.

Og da mener jm at babyen er over gjennomsnitt i vekt. Estimert til Ca 4 kg på ul i uke 37.

Så det virker ikke som om man trenger å være redd for at babyen ikke tar til seg :)

Skrevet

Det blir litt feil vei.... det spiller ingen rolle om du ikke går opp så mye, men du bør ikke overstige ett visst antall kg. Jeg gikk opp 3 kg i forrige svangerskap, og ingen reagerte på det. Det var ikke ansett som noe negativt tegn. Magen vokste jo som den skulle, mens jeg ble litt magrere. Barnet tar det det skal ha av næring uansett. - Forøvrig var minsten på 3900 gram, så hun var absolutt ingen pingle :-) Hun jhadde forsynt seg godt av mine reserver...

I dette svangeskapet har jeg først gått opp 3 kg, så gått ned en kg...og så ligget på det samme i ukesvis. Nå, plutselig i uke 37 har jeg lagt på meg ytterligere 1,5 kg. Det var helt normalt iflg jordmor...

Skrevet

Hihi... og så har man digre dundra meg som har gått opp 22 kg... (er 2 dager over termin). Veldig individuelt det her, tydeligvis.

Skrevet

hehehe..... skal legge til at jeg la på meg 30kg i forrige svangerskap :-o

Skrevet

Lille trolle, du er ikke alene...jeg har gått opp 25!! æææ...har bare fykt opp i vekt, men legen sier bare at jeg ammer det bort... skjønner ikke heeelt hvordan jeg har klart det men!! usj...hvordan fikk du av de 30kg igjen, mommy-06???:-)

Skrevet

Kommer ann på hvor stor du er fra før av også! Har man litt ekstra fra før så trenger man kanskje ikke å gå opp så masse som ei som er undervektig.

Skrevet

Man bør gå opp minst 7 kilo under graviditeten, sier Gro Nylander. Hvis ikke er det reell fare for at babyen ikke har fått i seg det den trenger. 7 kilo tilsvarer vekten av baby, fostervann, morkake og væske i brystene. Har man kun gått opp 7 kilo, har man altså ikke lagt på seg _noe_ som gjenstår til amming. Og det er jo dumt, ettersom amming krever rundt 750 kcalorier om dagen.

Skrevet

....ja, det er ett godt poeng, Blue Lady! Jeg har ikke gått opp mye....men har litt å ta av. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...