Gå til innhold

Hvor ofte bader dere deres babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt HATER å bade, så det blir kun bading 2 dager i uka.. han skriker og skråler.. skjønner ikke hvorfor.. badevannet er 38 grader, og jeg tror jeg gjør alt som man skal.. men han liker det altså ikke..

er det ekkelt at han ikke blir badet oftere?

Vasker han jo selvfølgelig med klut hver kveld, over ansikt, nedentil og hendene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min bader ikke mer enn 2 ganger i uka. Vasker han hver dag med klut slik som deg.

Synst ikke det er ekkelt, de blir jo ikke så skitne de små da=) Og det er vel heller ikke anbefalt å bade de så ofte fordi det kan tørke ut huden deres.

Skrevet

Lillegutt elsker å bade, så han bader hver dag. Her kommer hylinga først når jeg tar han opp, he he.

Skrevet

2 ganger i uka her og.

Skrevet

sant det da =)

men de fleste jeg kjenner sier at de pleide å bade baby minst 4 dager i uka når de var så små.. (de fleste jeg kjenner har barn som er eldre enn mitt)..

Skrevet

Jeg har ikke giddet å bry meg med det, vet om flere jeg også som badet babyene deres mye oftere enn det jeg gjør! Og gutten min liker det altså, men det er ikke nødvendig og kan tørke ut huden.

Men når han begynner å krabbe og slikt så blir det sikkert litt mer behov for oftere bading etter hvert siden de da kan være borti så mangt=)

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2
Skrevet

Håkon elsker å bade så nå som han åler rundt på gulvet dagen lang bades han hver kveld.

Da han var mindre badet vi han hver 2.dag.

Kanskje gutten din vil ha litt varmere vann? Håkon liker det når det er litt varmere enn lunka. Er jo verdt et forsøk.

Skrevet

har prøvd både litt varmere og litt kaldere.. har funnet ut at 38 grader er det han liker best.. selv om han ikke liker det heller..

Skrevet

vi dusjer annahver dag, lille elsker dusje med meg:)

Skrevet

Annenhver dag og klutvask hver dag. Når han var mindre og ikke så glad i å bade ble det sjeldere, men nå elsker han det. Har akkurat lært seg å stå og holde seg fast inni dusjen så da blir alt mye enklere for meg. Ved bruk av babybadekaret ser det ut som jeg har hatt flodbølge på badet etterpå så går en del tid og hådkler til å tørke opp..

Skrevet

Vi ble faktisk anbefalt å ikke bade mer enn et par ganger i uka vi da, på sykehuset.. Her varierer det veldig da... Mellom 2 og 5 liksom... Men dusjer like gjerne. Bad er mer for kosen enn for vasken, føler jeg.

Skrevet

Det er ikke nødvendig å bade så små så ofte. Eldste på 3,5 år dusjer ca annehver dag, men det er pga at han blir møkkete i bhg. Minste på 8,5 mnd, bader to ganger i uka.

Skrevet

Lucas hatet også å bade helt til han ble 4 mnd. Bare skrik og skrål hele badinga fram til da. Bada han 2-3 dager i uka den tiden han hatet det..

Skrevet

Er ikke vannet litt varmt? Vi gikk ned til 34-35 grader før vi begynte på babysvømming så hun skulle bli vant til kjøligere vann. Det var først da hun ikke gråt når hun skulle bade. Om jeg har for varmt vann nå sier hun ifra med å puste litt tungt om du skjønner...?

Skrevet

snuppa mi er 21 mnd og nå dusjer hun, men dusjer "bare" 2 ganger i uka. små barn skal ikke dusje ofte (forsåvidt ikke voksne heller..) pga fettlager i huden.. snuppa mi har veldig tørr hud, så nå i sommer har jeg dusjet henne bare en gang, fordi hun som regel har plasket litt ute en eller annen gang i uka..

vasker med klut morgen og kveld, hele kroppen faktisk, små maserer og koser oss :)

Skrevet

Svigermor fikk streng beskjed om å bade babyen sin hver eneste dag, det var for 30 år siden. Nå vet vi bedre, og de aller yngste babyene trenger egentlig ikke bade mer enn hver 14. dag så lenge de blir vasket. Når de blir større skitner deg seg jo ut med både mat og annet så da trengs det jo oftere. Jeg bade jenta vår ca. 2 ganger i uka. Hun elsker det, men prøver å være litt måtholden. Så er jo jeg en perfekt mor med perfekt familie, kropp og hus også da. Bruker ikke våtservietter og har jenta bakovervent i bil. =)

Skrevet

Vi bader jenta vår 2 ganger i uka. Vasker henner i ansiktet, hendene og rompa morgen og kveld.

Skrevet

Er ikke vannet litt varmt? Vi gikk ned til 34-35 grader før vi begynte på babysvømming så hun skulle bli vant til kjøligere vann. Det var først da hun ikke gråt når hun skulle bade. Om jeg har for varmt vann nå sier hun ifra med å puste litt tungt om du skjønner...?

Jenta mi er 10 mnd og bader annenhver dag. Når hun var mindre var det bare to ganger pr uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...