Gjest Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 FØR så kjøpte vi på butikken eller hos bakeren. Mest fordi jeg syns det var et ork å elte deig & alt det der. Men så prøvde jeg engang til allikvel & det ble jo helt perfekt Så nå baker vi bare brød hjemme .,.. baker mange om ganger & fryser ned 1/2 brød. Syns det smaker best & da vet jeg selv hva brødet inneholder ...
A4 Husmor.... Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Prøvde å bake rød, men det ble ikke bra så det går bare i butikkbrød.
It's all about me Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Lillegutt har cøliaki så bare jeg for trenging på det blir det bare hjemmebaking her i gården.
hit og dit Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Me baker brød, for i ungarn er det nesten kun loff å få tak i. Me kunne kjøpt grovbrød sjå bakaren, men det tar no like lang tid å sette deigen som det tar å gå omvegen om bakeriet på veg heim fra skulen.
Blue Lady Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Vi baker stort sett selv, men det blir noen kjøpbrød også innimellom
Gjest -<<- Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 Varierer. Spiser i grunn veldig lite brød, men om vi gjør det er det enten hjemmebakt eller fra baker, aldri butikkbrød.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 Noen som har noen gode oppskrifter på brød dere baker selv da? Har prøvd å bake brød et par ganger, men synes det blir så tørt!
Gjest -<<- Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Prøv deg frem og se hva du liker - variasjoner er f.eks ulike typer mel, ulike typer frø, øke mengde meieriprodukter, putte i nøtter/gulrot/banan osv.
Dailis Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 Jeg baker masse. men iom at det går ett brød pr måltid her så er det ikek alltid jeg baker. Store gutter spiser mye brød, hehe.
Mrs. Bouquet Skrevet 2. august 2007 #11 Skrevet 2. august 2007 Går på ketolysekuren så nå baker vi "brødet" selv om vi skal ha noe å legge pålegget på. Ingen andre brød kan spises. Ellers spiser vi sjelden brød, men kjøper av og til fedon lindberg brød om vi skal ha rekeskiver eller noe i den dur.
hit og dit Skrevet 2. august 2007 #12 Skrevet 2. august 2007 Eg begynner med ein halvliter væske per brød, enten melk eller vann alt etter kva eg har lyst på, og litt olje. Så har eg oppi salt, gjær og diverse frø. Etterpå så blander eg i mjøl til den er passe klissete. Til første heving er deigen fortsatt veldig klissete, og dette gjer god heving og lite tørrhet. Til andre heving er deigen fastare. Mengden mjøl er litt hips om haps, eg varierer og forholdet mellom rug, spelt og hvete.
3b@rnsmor-30* Skrevet 2. august 2007 #13 Skrevet 2. august 2007 kjøper på butikken, eller baker selv innimellom.
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. august 2007 #14 Skrevet 2. august 2007 Vi kjøper.. Mest i butikken, men er vi på bakeren hender det vi kjøper med brød der. Skulle gjerne hatt tid\ork tilk å bake, men det blir ikke prioritert her.
newdawn Skrevet 2. august 2007 #15 Skrevet 2. august 2007 Kun hjemmebakt, fordi det er best, og har kenwood major så da er det ingen sak å elte.Baker ca ni brød om gangen, da trenger jeg ikke å bake på ca 14 dager. Sånn kjøpebrød er jo bare luft, dyrt er ddet også.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 2. august 2007 #16 Skrevet 2. august 2007 begge deler. Men om jeg kjøper så blir det hos bakern.
herethereandeverywhere<3 Skrevet 2. august 2007 #18 Skrevet 2. august 2007 jeg har noen sære unger som bare skal ha mammas hjemmebakte, så her baker vi hver helg og fyller fryseren :-)
Sånn kan det gå Skrevet 2. august 2007 #19 Skrevet 2. august 2007 Baker 4 store brød minst annen hver dag. Før bakte vi oftere, men de eldste har skolelunsj og de aller minste får mat i barnehagen, så da er det bare vi voksne og de midterste som trenger matpakker nå, og da går det litt mindre brød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå