Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Vi tenker nå på å avvenne lillegutt med flaske om natten. Tror nok han våkner av ren rutine. Han spiser godt om dagen=) Han pleier å få 160 ml. mme om natta. Men de siste nettene nå så har jeg blandet 130 ml. Han virker fornøyd med det.. Skal jeg bare lage mindre og mindre, eller burde vi slutte tvert?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Du kan prøve å lage litt mindre og mindre, så til slutt gir du bare smokk dersom han våkner. Jeg vet ikke hvor gammel han er, men det kan hende han bare våkner av "gammel vane" og kjenner at han trenger noe å sutte på.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Ja, det er det jeg tenker på om han gjør det av gammel vane. Han er snart 6 mnd. og spiser ordentlige måltider gjennom hele dagen. Så han har nok ikke behov for noe mat om natta, men blir så usikker siden han faktisk drikker hele flaska.. Men det går jo greit med mindre melk, å da tenker jeg at han våkner av gammel vane.. Da prøver jeg å blande mindre og mindre da.. For har prøvd med bare vann eller smokk. Men det går ikke.. Men kanskje det er som du sier at han liksom trenger noe annet enn smokken å sutte på for å roe seg.. Takk for svar=)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Da tror jeg nok han klarer seg bra uten nattmat ja. Her sluttet hun heldigvis selv ved 2-3 mnd, jeg tror hun syntes det ble for mye styr med laging av flaske, sitte i mørket, gretten mamma etc ;-) På HS ved 5 mnd kontrollen sa de at de som ga flaske burde begynne å tenke på nattavvenning, så jeg tror nok fremgangsmåten din er grei. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Oj, det har ikke jeg tenkt på.. Gutten min er 3 mnd nå og legger seg cirka 21, han våkner kl 24, 04 og 07.. og sover til 1000. Det er ganske slitsomt med denne våkningen, men har tenkt det er for tidlig å avvenne han. Han spiser cirka 100-120 ml per måltid (7-8 måltider i døgnet). Kanskje jeg skal prøve å gi han mer til hvert måltid? Noen som har erfaringer?
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 Lukas sluttet selv ham :-p Var plutselig en natt han ikke vile ha, men så noen dager etter ville han ha. Gikk opp og ned det der i ca 1 mnd så var det helt stopp av seg selv :-D
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Begynte ikke før han var 7 mnd. Helt avvent ved 8 :-) Har ikke stresset med noe jeg, og syns selv det har gått som plommen egget :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå