Gå til innhold

Hva nå...etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i hele svangerskapet (gravid i 39 uke) hos kontroller hos en fantastisk lege. Utrolig god oppfølging m.v

Opphører all kontroll ved fødsel ? Skal jeg tilbake for å eks. veies e.l.... Nesten litt trist..hatt det så fint hos legen. Ikke vært på kontroll hos jordmor/helsestastasjon i svangerskapet....fått bra nok oppfølging hos legen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bestille deg time til 6 ukers kontroll :) (altså kontroll 6 uker etter fødsel)

Skrevet

jeg husker ikke helt,men denne 6 ukers kontrollen hva gjør di der,er det kun underlivsjekk??....

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at jeg skal bestille time til helsesøster 6 uker etter fødsel til bebien og fastlegen min vil at jeg kommer til han 6 uker etter fødsel for og sjekke eventuelle stygn og at alt har trekkt seg sammen. Og for og diskutere prevensjons alternativ, det der med at det er sikkert med sex under ammeperioden er bare tøv. Svigerinna min gikk på en smell der. Hun blev gravid tre måneder etter fødsel...

Så dette skal nok gå bra=)

Så skal jeg ringe min jm for og prate om fødselen så fort jeg har kommet i stand og vil.

Skrevet

Har lest at sykehuset sender fødselspapirer til helsestasjonen der de tar kontakt for å avtale 6 ukers kontroll - da kommer de gjerne hjem til deg. men det er mest for babyens skyld da, må nok bestille time til lege for deg selv rundt 6 uker også..

Skrevet

Det er for å sjekke om livmoren har trukket seg tilbake til normal størrelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...