Gjest Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Lang tid brukte dere på fødsel nr 2 i forhold? Jeg ble satt i gang med modningspiller med sønnen min og brukte "bare" totalt 8 timer. Det er jo ikke så mye. Man sier jo at fødsel nummer 2 blir kortere enn nr 1 som oftest, men nå har jeg jo "jukset" litt med fødsel nr 1. Tror dere at jeg bruker lengre eller kortere enn 8 timer? Erfaringer?
fillyfjonka, nr.3 i oktober Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Hei. Jeg ble satt igang med drypp med nr.1 og brukte da bare 4 timer fra dryppet ble satt med 2cm åpning til jenta var ute. Brukte laaaang tid med nr.2 dvs. Rier i litt over tre døgn før jeg ble lagt inn med 5cm. Brukte da 10 timer før jente nr.2 var ute. Fødsel nr.1 ble aldri vond, så jeg gikk jo fødsel nr. 2 i møte i den tro at dette var lett som en plett. Særlig fordi fødsel nr. 2 skal være enklere enn nr. 1, men nei da... Den var et helvete i forhold. MYE vondere rier. Har fødselsangst nå, og håper på å bli satt igang denne gangen også, men sjansene for det er vel heller små. Håper jeg ikke har skremt deg, men jeg syns det er viktig å ikke tro at det blir bedre, for det kan bli mye verre. Men de fleste har det vel ikke sånn, så vi får krysse fingrene for at det går fort og greit for din del, og min for den sakens skyld. Men jeg tar utgangspunkt i 4 dager, så får jeg heller bli positivt overrasket=) Lykke til!
ei_til_gojente_har_kommet:-) Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Vet ikke om dette gjelder men, med første gikk vannet natt til lørdag og jeg ble satt igang med modningspiller på mandag siden riene ikke kom av seg selv.. Fikk ny pille tirsdagsmorgen og riene startet i 10 tiden fikk drypp for å få fortgang i riene, gutten er født 17.43 samme dag.. Med nr 2 gikk vannet 10.20 på morran og riene startet sånn smått av seg selv i 13.30 tiden, og jenta var ute 20.15 så det gikk litt fortere og det startet av seg selv hvertfall:-) Om selve fødselen var letter vet jeg ikke helt, begge satt fast med skuldrene, men jenta satt mest fast og de måtte dra henne i hodet for å få henne ut! (hodet kom greit nemlig). Har veldig breiskuldra unger og tror ikke denne er noe unntak så jeg kommer til å ta det opp med dem sånn at de er forberedt på det denne gangen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå