*bolla pinnsvin* Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Fnatt!!! Blir gal av at alle skal legge seg borti at jeg ammer gutten vår fremdeles! Han er 12,5 mnd og det virker som om resten av verden mener at jeg skulle sluttet med puppen på ettårsdagen hans. Han får morgen og kveld ennå og det er en kosestund for både han og meg. Greit nok at folk mener at det er ekkelt å amme etter en viss alder, men må de være så frekke at de sier det rett ut til meg, akkurat som om de har noe med det? Blir ikke lei meg, altså (bare lettere frustrert til tider), men opplyser heller om at jeg gjerne ammer til han er to år, hvis han ønsker det. Folkeskikk er det visst mange som ikke har hørt om...
Stor_smil Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Jeg ammer mini til morgenen, og han er straks 2 år.. gjett om jeg får mange kommentarer.. spesielt fra mødre som sluttet å amme når barna var rundt ett år... hæææ? Har du ikke sluttet enda??? Jeg sluttet når mitt barn var så og så gammel...!!! Ja, hva så?? Ser det ut som om jeg bryr meg??? *frustrert jeg også*
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Hehe. Har selv vært borti endel "teite" kommentarer oppgjennom ja. Men ikke om amming, da jeg måtte slutte med det når snuppa var 3 mnd. Da fikk jeg "hva?? ammer du ikke??" Så folk blir aldri fornøyde. Det, og "hun ser så liten ut" eller, "ja ho var ikke blitt mye større nei".. at ikke folk kan spare seg for spydighetene sine!
@--->---- Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Jeg ammet min eldste til han var 20 mnd. yngste til ho var 13 mnd. ikke bry deg om hva andre mener. tenk på hvor viktig det før sønnen din ) du fortjener heller skryt spør du meg )
*bolla pinnsvin* Skrevet 2. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2007 Ja, det er akkurat som om det er en offentlig akseptert tidsramme for amming. Alle SKAL fullamme til ungen er 6 mnd, ellers er de dårlige mødre. Det er også viktig å passe på å slutte når ungen nærmer seg året, ellers er man visst på kanten til å være pedofil. Ja, ja...
Tante_Sofie Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 Tror det kun er snakk om misunnelse! Noen må bare bry seg! Synes det er flott jeg, du er flink! La han bestemme, det er jeg for!! Mine sluttet av seg selv når de var rundt 7-8 mnd, skulle gjerne holdt på lenger! Fortsatt fin dag til deg!
Gjest mphs Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 Jeg ammet første til hun var 1 år og 14 dager og det var på grunn av at da var det ikke mere melk hos meg. Håper å kunne amme enda lengere nå neste gang.
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Henger meg på dere, er så enig i at folk kan spare seg. Skulle de sagt noe kunne de heller skrytt av at man gjør dette til beste for barnet sitt. Har selv fått noen kommentarer på at jeg fullammet til han var 6 mnd. Det er jo det som anbefales. Og selv fra nær familie har jeg fått høre slike kommentarer til at jeg ammer enda (han er 9 mnd nå).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå