Gå til innhold

"Slike barn skal ikke vi ha. Vi har en plan" :-p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et vennepar av oss som ikke har barn, men som prøver, snakket om hvordan d skulle bli når de fikk barn. De har laget en avtale om at hun skal ta nattevåket med babyen + og stå opp med barnet om morgenen. Dette pga at mannen sov så tungt og ble fort sliten..

Hehe, ja skal bli morro og se hvor lenge hun skal klare det før hun blir helt utslitt.

Jeg lo og sa; ja, blir morro og se hvor lenge dette varer da, hvis ungen våkner 5-6 ganger på natta osv..

Hva svarer de?? Joda, at slike barn skulle de ikke ha... :P For de var begge oppvokst med at de ikke hjalp og gråte seg til noe...

Er det mulig??? En baby er noe helt annet enn et barn.. kan ikke la en baby ligge og gråte..

Vent og se dere tenkte jeg....

Er det ikke noe slikt man sier, at de uten barn vet best?:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, håper de får seg en sjokk da, kanskje en kolikkunge hadde vært passe for dem.....

Skrevet

hehe.. har måttet bite i meg en del av mine "planer" etter at snuppa ble født gitt ;o)

Men nattevåk og stå opp med babyen er for meg ganske naturlig at mor gjør så lenge det er amming på gang hvertfall. Men nå hadde jeg en snuppe som sov lenge på morgenen og våknet lite så kasnkje derfor jeg synes det er greit.

Skrevet

Lykke til ;)

he he Bra de lever i håpet da!

Gjest irismor
Skrevet

Vi også hadde en plan før vi fikk barn *ler*

Den virker faktisk men vi har også måtte svelget noen kameler under veis. *smiler*

Man kan ikke akkurat bestemme seg på forhånd om man får et barn som sover hele natta eller ikke. Vi har heldigvis hatt flaks og fått ei som sover hele natta. Men noe nattevåk har jo vi hatt også, men ikke så mye.

Men man kan mye mer om barn før man får barn *ler*

Skrevet

Ser ikke noe galt i det. Jeg sente mannen inn på gjesterommet der han fikk sove godt hele natten slik at han kunne være opplagt på jobben og komme hjem med overskudd. Hva er vitsen med at begge sliter seg ut og kanskje han mister jobben om han er sliten og ukonsentrert hele tiden.

Da kunne han gjøre sin del når han kom hjem og utover klvelden siden vi hadde en kolikk unge.

Skrevet

Alenemødre må jo klare det. Utslitte blir vi, men det går. På et vis:)

Skrevet

Ja, klart det ikke er umulig. Men når man er to, så blir det vel automatisk slik at man vet at man kan få hjelp til slikt... og da blir man sliten om man må ta alt alene. De sier så mye rart, at slik og slik blir det, og at ungen deres ikke skal være slik og slik...

Kan ikke bestemme personligheten til babyen sin ;)

Skrevet

Nei det er klar de ikke kan bestemme akkurat hvordan deres unge skal bli. Og det er nok ikke så lurt å være så bastant i sine utalelser om det å ha barn før de selv er i samme situasjon.

Skrevet

de får vente og se hvordan det blir, ønsket du dem en kolikkunge kanskje?? Nei, får håpe de slipper, men en kan da ikke bestemme på forhånd at babyen tar vi ikke opp om den gråter!! Stakar!!

Skrevet

Man kan ikke bestemme sånt på forhånd, men jeg også hadde klare planer om hvordan det skulle bli. Og det meste har blitt sånn.

Jeg har vært aleine siden babyen ble født, og det er mange av oss.

Vi har tatt alle nattevåk og morninger sjøl, alle sykdommer og rævva dager aleine, jeg er ikke helt utslitt....

Man tar det som kommer, men jeg tviler jo på at jeg hadde fikset det på samme måte om vi hadde vært to. Da hadde det nok rablet for meg om jeg måtte gjort alt sjøl, ja!

Skrevet

om jeg ønsket dem en kolikkunge? nei, selfølgelig ikke. Men man kan ikke planlegge alt før babyen kommer, for det går ikke an... :) Grining og nattevåk blir det uansett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...