Gå til innhold

Dumme fastlege.... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, må bare få ut litt gørr her nå......

Var akkurat ute for å hente posten. Der lå et brev fra legen min om at timen jeg hadde til kontroll i morgen tidlig var flyttet til I DAG....... Ble skikkelig sur, men fant fram min hyggeligste stemme og ringte legekontoret og forklarte problemet. Kunne få ny time om to uker. Da er det bare 1 uke igjen til kontroll hos jordmor så da ser jeg ikke noe poeng å gå til den dumme legen. Men nå ender jeg altså opp med å gå 8 uker uten noen form for kontroll da. Og det mente legen at ikke var noe problem.... Jeg hadde jo ingen symptomer på at noe var galt mente han. Men jeg er selv litt bekymret for blodtrykket og evnt. svangerskapsforgiftning. Har hatt en del vondt i hode i det siste, vondt øverst i magen og blitt mer hoven i beina. Forklarte han dette, men han mener fortsatt at jeg ikke har noe å bekymre meg for. Men som førstegangs så er jeg vel generelt litt bekymret da.......

Kommer til å reise på legekontoret i morra for å måle BT og levere urinprøve, men skulle jo gjerne snakka med legen da. Trenger videre sykemelding også, pga bekkenet. Trodde dessuten det var nå de begynte å følge litt med på leiet til baby. Når jeg har kontroll hos jordmor igjen så det jo bare 1 mnd igjen til termin..... Og time hos jordmor får jeg ikke heller, for hun har ferie nå. Var jo derfor jeg bestilte time hos legen for over 1 mnd. siden.

Æsj, blir bare lei meg av slikt jeg. Sikkert hormonene som herjer med meg, men likevel........

Skjønner at ingen her kan løse dette problemet, men takk for at du leste. Kanskje mannen min slipper å høre på denne survinga nå som jeg har fått ut litt gørr :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svangerskapskontrollene skal følges, det er derfor det er retningslinjer for dette. Hvis legekontoret ikke klarte å gi deg beskjed i tide ville jeg forlangt en time hos dem, ihvertfall mht sykemelding.

Eller få time på et annet legekontor - og bytt fastlege!

Æsj - blir få provosert av slike legekontor!

Skrevet

Hjalp visst ikke å forlange noe som helst for legen reiste bort.....

Og å bytte fastlege hjelper meg jo uansett ikke akkurat nå. Har sjekket. Bytter jeg nå gjelder det byttet fra 1.sept. og da er det jo snart termin og jordmor er på plass igjen..... Er ikke så lett å få time på annet legekontor heller i disse ferietider. Føler meg skikkelig positiv nå ja ;-)

Skrevet

Min jordmor anbefalte meg å gå til legevakten hvis fastlegen ikke fulgte ordentlig opp (legen nektet meg en sykemelding i begynnelsen). Desuten har leger alltid noen timer HVER DAG til akutt ting (f.eks. sykemeldinger). Bare ring dit og bestill en akutt time, så får du time i morgen. Dette har jeg gjort flere ganger. Fastlegen min sa at hun bruker nesten halvparten av formiddagen på akutt timene og det er bare å presisere at du ønsker deg en slik time, så får du det. Disse timene blir brukt på langt mindre alvorlig ting enn et svangerskap! Legen har forresten vært grei ellers (utenom i begynnelsen).

Skrevet

Tror mdet er ganske uvanlig at man kan BESTILLE akuttimer... Vanligvis må man møte opp kl 0800, og så blir man tatt inn etterhvert.

Skrevet

På legekontoret mitt må man nok møte opp eller ringe kl 8 hvis man skal få akuttime. Dessuten regner jeg med at han reiser bort i morgen siden timen min plutselig var flyttet fra i går til i dag.

Får vel bare håpe alt er bra da! BT-måling og sjekk av urinprøve burde vel gi et godt hint når jeg samtidig kjenner omtrent like mye bevegelse i magen nå som før?

Skrevet

Ønsker deg lykke til. Lett å føle seg oversett og ikke tatt alvorlig når hormonene herjer. Syns det var dårlig gjort av dem jeg. Det er ikke alltid at legevakten vil ta deg imot heller. Har vært kasteball selv når det viste seg at det var kritisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...