Gå til innhold

litt hjelp om amming og kos!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er 4 uker gammel og jeg ammer. Men jeg kan ikke holde han uten at han begynner å skrike å mase om puppen! :( er dte normalt?? går det over?? jeg tror bare han ligger ved puppen for å kose seg mye av tiden, for han spiser nesten ikke. Han kan slå seg til ro hos pappaen sin og kose, men hos meg blir han bare helt vill.

jeg vil kunne kose med han uten å ha han til brystet hele tiden! føler jeg ikke blir kjent med gutten min.

ER det bare sånn eller er det noe jeg kan gjøre.

p.s. han må ha pupp for å sovne, så han sovner ved brystet flere ganger om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, kanskje forsøke andre "stillinger" hvor han ikke er så nært til puppen?

Vi hadde henne mye liggende over knærne og strøyk på ryggen, da det fikset luft og var kos samtidig.

Der kunne hun gjerne sovne for det vugget jo litt også:)

Evt ha hodet hans helt oppe på din skulder, eller rett under haka.

Kan ikke huske å ha hatt det problemet med vesla, men så har jeg jo dårlig hukommelse og da;)

Lykke til med kosen;)

Skrevet

Min baby er snart 3 uker og vi har litt det samme. Ikke alltid jeg kan kose med henne like mye som andre kan for hun proever bare aa komme til puppen. Tar noen sugetak og saa ligger hun der og koser seg :-) (litt soett da!).

Jeg ble litt lei meg for det virket som om andre hadde bedre lag med henne enn meg, men ble forklart at det er fordi hun lukter melken og forbinder den med god mett og varm mage.. Saa jeg tar meg ikke naer av det, begynner jeg aa vugge henne og gaa med henne roer hun seg ofte og vi kan kose. Men ofte proever jeg jo og ser om hun er sulten og da. Regner med det gaar seg til for oss alle!

Skrevet

Har også en slik gutt, tror de kjenner melkelukta så godt hos mor og assosierer det med pupp. Gutten min er 8 uker og det er bedre, men av og til er det slik fortsatt. Roer seg fint hos pappa med smokk. Nå har han begynt å "snakke" og smile, så vi blir godt kjent i våkne perioder.

Det er en uting å la de sovne med puppen, men noen må bare det (snakker av erfaring, eldstejenta var sånn) - man blir jo så bundet. Prøver å unngå det med lillegutt, hender jo han sovner, men da legger jeg han et annet sted (men da våkner han jo som regel). Prøver å få han til å sovne der han skal ligge, enten det er i vogga eller vogna ute.

Skrevet

har du prøvd smokk? det hjalp her i gården!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...