Gå til innhold

sikkerhetsnett til vognbagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hvor en får kjøpt dette??

skal bruke bilsete,men vil ha bagen i bakhånd om vi ønsker å bytte på litt bare=)

mangler bare det sikkerhetsnettet en fester bagen i bilen med....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du ha nettet? Ungen skader seg skikkelig dersom dere kommer i en bilulykke. Tester viser at det er skikkelig ikke bra. .Mye bedre å bare bruke sete. Skal dere kjøre langt så stopp heller oftere og ha pauser. Så lenge babyen sover og ikke viser ubehag har den det bra. En lang tur av og til ødelegger heller ikke ryggen til barnet.

Skrevet

Er klar over at det er mest gunstig med sete........meeeeeeeeeeen noen som vet hvor en får kjøpt det likevel??

Skrevet

Tror du fremdeles får det på de fleste barneutstyrsbutikker. Hvis ikke kan du jo se om du kan finne brukt på finn..

Skrevet

Takker for svar=)

Skrevet

Noen butikker låner/leier også ut nett. Dette gjelder bl.a den som ligger ved solsiden i tr.heim. Ellers så får du kjøpt nett på de fleste barneutstyrsbutikker - har sett priser mellom 700 - 1100 =)

Skrevet

Har du sett videoen på nettet der de utfører kollisjonstest med sikkerhetsnett??

Vet at i enkelte land er det forbudt og bruke bag m/ nett. Så her brukes det bilstol..

Skrevet

Tror du får det ikke lenge på butikken, siden det ikke gjelder som sikker lenger. Ikke bruk det!!! Du kan ikke planlegge når dere skal komme i en ulykke, og når ikke.

Skrevet

Tror det er vanskelig å få tak i nå for tiden, barnebutikken jeg leide hos sit har sluttet pga at testresultater viser hvor farlig slikt nett er. Har ikke sett det noe annet sted heller.

Går det an å spørre hvorfor noen - i 2007 - vil ha dette?

Skrevet

Slik jeg ser det er bilsete bare å velge det minste av to onder. Hverken bagnett eller sete er gunstig for nyfødte - bagnettet er mest farlig i en ulykke, men setet er ikke så bra det heller, for nyfødte skal ikke sitte eller plasseres i halvsittende stilling fordi det kan ødelegge ryggen. Så det blir på en måte gambling uansett... sjansen er liten for en ulykke, og dermed er bagnett best fordi babyen kan ligge i bag.

Vi skal bruke sete til babyen, fordi kjøreturen fra sykehuset kun tar 20 minutter, men jeg driver fortsatt halvveis og veier for og i mot. Oddsen for ulykke mot oddsen for ryggskade...

Skrevet

cindy "høygravid" 39 dg til ks

Ser jo ut som om noen ønsker å bruke dette "bare for å bytte litt på" Viktigere å ha mye utstyr enn utstyr som fungerer kanskje?

Ikke lett å si.

Skrevet

Det er vel heller aldri sagt at en 30minutt kjøretur skader ryggen til barnet. Det er bare en pekepinn for at en ikke skal overdrive kjøringen, og ta pauser på lange turer. Derfor er det mye bedre med en bilstol.

Skrevet

Lengre turer i stol skal ikke være skadelig for den nyfødte så lenge det ikke er snakk om daglige turer. Flere fysioterapauter sier at de ikke vil bli skadet av å f.eks kjøre hjem fra sykehuset. Dersom det er flere timer kjørsel anbefales det at man stopper på veien og tar pauser underveis. Men det er ikke nødvendig og stoppe etter 20 minutter. Stopp om ungen har det ubehagelig eller etter 1,5-2 timer har jeg fått høre. Tenk på alle som kjører 15 min til kjøpesenteret og så setter de bilstolen på hjul og bruker som vogn :) Er ikke bare i bilen ungen "sitter " i stolen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...