Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Har gått kun over på tillegg... lager istand flasker på kvelden for dagen etter... kan jeg blande helt ferdig med pulver oppi flaska eller kun kokt vann for så å blande i pulveret når han skal spise? hvordan gjør dere andre det? og hvor mye malt har dere oppi?
Vestlandske meierier A/S Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 jeg hadde laga til for en dag på morran , da en igrunn skal lage til hvert måltid før baby skal ha. Men de fleste lager til måltidene for en dag samme dagen. En liten t-skje malt i hver flaske er nok:)
mommytil2gutter Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Jeg kokte vann natten før og fylte flaskene halveis med det vannet og satt de i kjøleskapet. Når babyen skulle spise neste dagen så kokte jeg vann i vannkokkeren og hadde pulveren opp i og vips var flasken en passelig temperatur for babyen å drikke med en gang. Ble lei av det styret med vannbad og mikro osv...
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Det går altså ikke an å lage ferdig kvelden før og bare varme flaska når han skal ha?
strekkmerketrollet Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 ferdig blanda melk kan godt stå i kjøleskapet i 24 timer ingen problem! Jeg varierte litt... noen ganger laga jeg til alt om kvelden, og noen ganger bare vannet. Ang malt så ga jeg henne en teskje pr flaske, men somme tider fikk hun 1,5 - 2 skjeer pga veldig hard mage.. prøv deg fram du er jo ikke sikkert han trenger malt i hver flake.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Takk for svar.... må melken nedkjøles før den settes i kjøleskapet og da
Småbarnstreff Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 Her fikk hun flaske når hun nærmet seg året. Jeg kokte opp vann på forhånd og avkjølte det. Så hadde jeg med egen boks med riktig mengde pulver, putta flaska i mikroen og blanda pulveret oppi.
strekkmerketrollet Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 ja den må kjøles ned endel, ellers så blir kjøleskapet varmt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå