Gå til innhold

noen som kan hjelpe? ang å gi tillegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått kun over på tillegg... lager istand flasker på kvelden for dagen etter... kan jeg blande helt ferdig med pulver oppi flaska eller kun kokt vann for så å blande i pulveret når han skal spise? hvordan gjør dere andre det? og hvor mye malt har dere oppi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde laga til for en dag på morran , da en igrunn skal lage til hvert måltid før baby skal ha. Men de fleste lager til måltidene for en dag samme dagen. En liten t-skje malt i hver flaske er nok:)

Skrevet

Jeg kokte vann natten før og fylte flaskene halveis med det vannet og satt de i kjøleskapet. Når babyen skulle spise neste dagen så kokte jeg vann i vannkokkeren og hadde pulveren opp i og vips var flasken en passelig temperatur for babyen å drikke med en gang. Ble lei av det styret med vannbad og mikro osv...

Skrevet

Det går altså ikke an å lage ferdig kvelden før og bare varme flaska når han skal ha?

Skrevet

ferdig blanda melk kan godt stå i kjøleskapet i 24 timer :) ingen problem! Jeg varierte litt... noen ganger laga jeg til alt om kvelden, og noen ganger bare vannet.

Ang malt så ga jeg henne en teskje pr flaske, men somme tider fikk hun 1,5 - 2 skjeer pga veldig hard mage.. prøv deg fram du :) er jo ikke sikkert han trenger malt i hver flake.

Skrevet

Takk for svar.... må melken nedkjøles før den settes i kjøleskapet og da

Skrevet

Her fikk hun flaske når hun nærmet seg året. Jeg kokte opp vann på forhånd og avkjølte det. Så hadde jeg med egen boks med riktig mengde pulver, putta flaska i mikroen og blanda pulveret oppi.

Skrevet

ja den må kjøles ned endel, ellers så blir kjøleskapet varmt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...