LINDA*** Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Når han ligger på magen på matta...Kan man bare holde hodet hans oppe noen sekunder. Og gjenta. Og gjenta. Og gjenta.. Og så skjønner han det til slutt, og gjør det av seg selv? Eller har det bare kommet av seg selv for deres små? Jeg har nemlig gjort dette noen ganger i dag. Håper det ikke er "skadelig" for han :s 3 mnd snart..
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Det har hun egentlig gjort selv helt siden vi begynte og legge henne på magen... Hun er 4 mnd nå...
Turid Laila Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Hmm min er en mnd i dag og har egentlig gjort det av seg selv hele tiden... Har gjort det helt fra starten av når vi legger han over skuldra for å rape. Begynte å trene han på matta for ikke så lenge siden, men han gjør igrunn alt selv da...
mamma&piratene Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 hi hi...sorry at jeg ler...men , du kan ikke gjøre det...babyen holder jo hodet sitt når h*n er sterk nok til det!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Hvem ler du av? Hovedinnlegger eller anonym nr 2? Er vel egentlig ikke noe å le av uansett?
PopUp Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Snuppa har vært veldig sterk i nakken fra dag 1... Hun har lagt mye på magen på stellebordet og på matta si og har holdt hodet oppe selv nesten fra starten av... Hun er 4 1/2 mnd nå. Vet ikke om man skal "hjelpe" til slik om de ikke er sterke nok, hadde nok hørt med HS )
mamma&piratene Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 nei det er ikke noe å le, men hvorfor ikke la babyen utvikle seg i sitt eget tempo?? Jeg syns d er så hysteri at "alle babyer på samme alder" må klare det samme! Babyene er skjønne og perfekte og man trenger ingen " bok " å gå etter mener nå jeg..Plutselig klarer de noe nytt!
mamma&piratene Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 uff det var mye skrivefeil...håper du skjønte hva jeg mente.. er ikke ute etter å krangle.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Nakken trener de vel selv??? er bare å legge babyen på magen , kanskje underholde litt:-) Min holdt nakken selv når hun var 3 mnd, men hun har alltid likt å ligge på magen . Ikke alle som synes det er ok.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 Neida, ikke ute etter å krangle jeg heller :-) Men det kunne jo hende at hovedinnlegger var bekymret eller noe.....
LINDA*** Skrevet 2. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 2. august 2007 Joda. Han er sterk som bare det i hodet/nakken altså. Bare leste om hva de forlangte på 3mnds kontrollen. Og da skal de kunne klare å holde hodet 90grader fra gulvet? Han ligger mye på magene våres og trenes jo sånn sett av seg selv. Har først tatt i bruk matte den siste uka. Har ikke tenkt på at han må "trenes" opp, liksom. Tar det egentlig som det kommer. Men må jo stille litt forberedt til 3mndskontrollen. Uff... Tror jeg har vært litt treig med å la han ligge på matta.. Har aktivisert han på andre måter...
Myrnia 4barnsmamma Skrevet 2. august 2007 #13 Skrevet 2. august 2007 Hvis du vil "trene" med småen er det beste du kan gjøre å legge han på matta og legge deg selv ned på magen foran og koseprate og oppmuntre! Ellers så er det en god regel å legge bebissen på magen i hvert stell - se at bebissen løfter hodet minst en gang i hvert stell. :0) Å ligge i mageleie forberder dem til å kunne krype senere - samt at de som ligger støtt og godt på magen etterhvert får mye glede av å ligge slik og strekke seg etter lekene sine - og da får du gjort andre ting imens poden leker ogh er blid og fornøyd !! :0))))
stinelin81-3 smågull Skrevet 2. august 2007 #14 Skrevet 2. august 2007 Har slitt med å få henne til å like å ligge på magen. i begynnelsen skjedde det under ville protester!! Men etterhvert som hun har blitt sterkere har hun blitt mer blid og villig til å ligge lengre. Ruller rundt på magen selv av og til også. Jeg begynte å trene med å legge henne på magen under lett massasje. Da forbandt hund det med noe godt og hyggelig:) Bare leggh*n på magen og la h*n finne ut av det selv. På et eller annet tidspunkt vil h*n klare å løfte hodet..og da blir du SÅ stolt!! he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå