Gå til innhold

Dere med barn ca 18 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva leker barna med?

Gutten min har masse leker, men er ikke så veldig intressert i noe.

Trenger tips..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ball! Kan leke med det hele dagen.

Og elsker brio-vogna si og andre vogner/kasser etc han kan trille/skyve rundt.

Har så vidt begynt å interessere seg for duplo lego.

Men det er mest herjing og klatring og hopping som er gøy, ikke så opptatt av leker.

Liker også å dra ut ting av kjøkkenskuffer, så jeg har plastbokser og tresleiver og sånt i de nederste skuffene. Ikke akkurat leker, men han er fornøyd.

Skrevet

BIler, tog, biler, bøker, biler og traktorer!!! ;-)

Skrevet

Ball, biler og smådyr. Min sønn har også masse leker og var ikke så interissert i dem. Da la jeg bort over halvparten av dem(da kan jeg bytte litt innimellom) og da var det plutselig mye mer moro.

Skrevet

her lekes det masse!! Du kan jo prøve å leke sammen med barnet ditt. Høres kanskje rart ut, men utifra en tråd tidligere, var det endel som ikke lekte med barna sine. DET synes jeg var litt rart da.

Her kommer mine tips;

La han være med på litt husarbeid, vanning av blomster, klær ut av maskinen, røre i bakebollen, tømme litt, bære litt.. hjelpe til med handlingen (lita handlevogn, putte epler i pose etc)

Jenta vår leker med;

bamser

dukker

dukkevogn/gåvogn

puslespill

tegner

puttekasse

bøker

vesker, samle ting oppi

duplo

uteleker; sandkasse, biler, former, bøtter, sklie, disse, løpe, vanne uteblomster, grise med vann....

....bare eksempler på hva vi gjør :)

Skrevet

Ballong(men passer ekstra på da itilfelle den sprekker).Men det er kjempe gøy:)

Skrevet

Ball

Duplo

Dukke og dukkevogn

"Rydde" i skoene i gangen

"Rydde" i skapet med plastkopper - esker og -lokk

...og veldig interessert i å putte ting oppi poser f.eks og bære det rundt. Tar posen/bagen/veska på armen, vinker og sier "hadet!" :)

Skrevet

..glemte å skrive at hun elsker når hun får hjelpe til med vasking, rydde ut og inn av oppvaskmaskinen, være med og handle og legge ting på båndet og gi personen i kassa penger og sånn :D

Skrevet

alt han kan sitte på, bøker, biler, dyr, har fisher price sin bondegård. den holder han masse på med, klesklyper av alle ting er helt topp og gåvogna og bilen sin.......

Skrevet

Måtte le da jeg leste " rydde " i skoene i gangen. Vi har en her i huset med akkurat samme interesse:-)

Skrevet

Ball, lego og biler/traktor/gravemaskin! + at det er veeldig morsomt å leke med kopper og kaffekanne;) kaseroller, visp ol.

Skrevet

Han leker forresten med mye mer enn jeg nevner her. Men det er favoritt lekene hans. Han er veldig glad i å være med på husarbeid/lage mat/bake osv. Men trodde du mente hva han lekte med av leker;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...