vårspiren Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Jeg begynner som dagmamma i midten av august, og kunne godt tenke meg litt inpirasjon til ting jeg kan finne på med de små. Datteren min er 13 mnd., og hun andre jeg skal passe er ei jente fra barselgruppa som er to dager yngre enn datteren vår. Vi bor i Oslo. Jeg vil ha en plan slik at det blir et godt tilbud for jenta jeg skal passe. Jeg synes det er viktig med faste rutiner, samtidig som jentene skal få oppleve nye og spennende ting. Den foreløpige planen er som følger: 07.45: Jenta jeg skal passe blir levert hos oss. Vi leker, synger og leser. Tar et mellommåltid med frukt eller yoghurt rett før vi går. 09:30: Går vi til åpen barnehage. Den ligger rett utenfor stuedøra og har åpent hver dag. Opplegget der er bra, med egne bakedager, formingsdager og fast sangstund mm. Da får de leke med mange andre barn og har god boltreplass. 11:30: Er hjemme igjen, spiser formiddagsmat (middagsglass eller grøt) og etterpå sover luren sin enten ute i vogna eller inne- alt avhengig av været. 14:00: Drar vi ut igjen og leker på lekeplassen. Vi tar med oss en liten nistepakke som vi spiser ute. Triller en ekstra liten runde på vei hjem. 16:15: Foreldrene til jenta henter henne. Hvordan høres dette opplegget ut? Jeg har også lyst til å ha en fast dag i uka hvor jeg drar på en liten "utflukt" med dem. Gjerne til åpen bondegård, båttur til hovedøya (nå i august som det er bra vær) eller andre morsomme steder. Aller helst skulle jeg hatt en annen dagmamma som vi kunne gått sammen med. Det hadde vært veldig hyggelig. Nå trenger jeg inspill fra dere. Er lydhør for kritikk, så bare vær ærlige :-)
~Snublefot~ Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Det høres jo kjempefint ut, spør du meg:-) Lykke til som dagmamma, da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå