Gå til innhold

Til dere studenter som skal ha permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere om en må semesterregistrere seg på Studentweb selv om man skal ha permisjon? For å få penger fra lånekassen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde permisjon ett år fra 2005 - 2006 fra skolen, jeg betalte ikke semesteravgift og meldte meg heller ikke opp igjen. Mener at skolen fikser dette når du får innvilget søknad om permisjon :)

Skrevet

Hmm, jeg var i går og leverte søknad om permisjon, og de nevnte ikke noe om å betale semesteravgift. Jeg tenker å ta et lesefag til jul, og da var jeg på studinfo og forhørte meg, og da sa hun at jeg måtte betale semesteravgift og melde meg opp til fag som vanlig. Det var bare bra å prøve å ta fag i permisjonen, for da "sparte" man på en måte lånekassen for utgifter. Skjønte ikke helt hva hun mente, men.. hehe :)

Det beste er å forhøre seg, jeg studerer ved Ntnu, forventer at de hadde sagt fra om jeg måtte semesterregistere meg, men skulle ikke tro at man måtte det.

Skrevet

Jeg tror ikke du trenger det for å få penger fra lånekassen, men hvis du vil beholde alle studentrettighetene dine mens du er i permisjon må du det! Studentrabatt på kollektivtrafikk, treningstilbud - alle mulige rabatter. Det vil jeg anbefale deg å gjøre, det er jo ikke som om vi plutselig får mye bedre råd når vi får barn, og nå blir det jo en til å forsørge, så det er greit å spare der man kan :)

Skrevet

Jeg har akkurat ringt høgskolen der jeg går, for jeg lurte på det samme.

Der sa de at en annen som skulle ha fødselspermisjon hadde fått beskjed av lånekassen at hun måtte betale semesteravgift for å få utbetalt penger fra lånekassen (fødselsstipend).

Du må vel godkjenne studieforløpet for dette skoleåret på studentweb? Jeg skal ta en eksamen i høst før termin, og fikk da beskjed om at jeg måtte melde meg opp til den eksamen, men stryke de andre. Vet ikke helt hvordan det fungerer når man skal ha permisjon hele studieåret dessverre.

Skrevet

jeg betalte semesteravgiften. Dette gjorde jeg fordi jeg mener betalt semesteravgift er den eneste måten lånekassen kan se at jeg er student ved skolen. Før lånekassen gir oss penger, må de jo ha bevis på at vi er student ved skolen, og da viser jo skolen til betalt semesteravgift. Når det er sagt så er ikke det noen har fortalt meg, jeg har bare antatt at det er sånn.

Jeg må uansett gjøre det sånn for at jeg skal få student-rabatt på bussen!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...