Gå til innhold

Hei, noen som vet om brennkopper hos småbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 20 mnd har fått brennkopper for 2 uker siden, det var en som fikk det på barnehagen for en måned siden og da fikk vi beskjed om å fålge med på barna om 2-3 ukers tid for det er da det kan begynne dersom noen ble smittet. Nå er vi på ferie og nesten hele ferien blir ødelagt på grunn av at snuppa mi sliter med kløe og store brannsår.

Det som egentlig plager meg mest er ikke at hun har fått brannkopper, bedre nå enn når de er blitt store, og hun har jo fått bra behandling, men er det normalt at det kommer nye for nesten hver dag, de gror fort. Hun våkner med nye prikker nesten hverdag også blir de større i løpet av dagen, men så blir de borte igjen.

Hvor lenge skal dette foregå da....er så lei og det er hun og sikkert og.... Stakkars lille

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig INGEN som kan hjelpe meg her, trenger råd sårt....

Skrevet

Har du fått medisin mot det?

Alle mine tre har hatt brennkopper i sommer. Han yngste hadde kun en,mellomste hadde to,mens eldste hadde mange.

Alle fikk medisin.

Mellomste har fått det på nytt nå,så han måtte få ny tablettkur igår.

Renser først med Klorhexidin,smører på Fucidin,og har pustende plaster på (for å unngå smitte)

Han tar nå 4 tabl daglig i 10 dager (han er 6 år)

Men brennkopper er ikke noe man får kun en gang: Det kan du få igjen og igjen.

Og husk at det er veldig smittsomt,så håndhygiene er ekstremt viktig.

Skrevet

Min lille fikk det når hun var 10 dager gammel fra sykehuset. Hun fikk penicillin i en uke.

og som det er skrevet over her så kan man få det igjen ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...