fullrulleihuset Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Leste i et annet innlegg at du fødte nr 1 prematurt pga for tidlig vannavgang. Når fødte du da? Jeg fødte nr 1 i uke 34, pga for tidlig vannavgang. Vi har faktisk samme termin med nr 2 =) Lurer på om du får noe ekstrra oppfølging dette svangerskapet?
Galskapens overhode Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Hei Så morsomt.. Jeg fikk min første i uke 34 jeg også. Hun var 2485 g og 45 cm. Hun blir 4 år i september. Hvor stor var din? Jeg snakket med legen om ekstra oppfølging, men det blir ikke noe ekstra i dette sv.sk med mindre det dukker opp medisinske grunner til det. Satser på at denne holder seg på plass til uke 37 i hvertfall.
fullrulleihuset Skrevet 2. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2007 Hei =) Jenta mi var 2710 g og 46 cm. Hun blir 2 år i september. Har foreløpig ikke snakket med legen om det er noen hensyn som bør tas denne gangen. Sist jobbet jeg 100% hele sv.skapet, men jeg tror jeg kommer til å be om sykemelding etterhvert. Så kan jeg ta det litt med ro på slutten. Har jo en 2-åring som er turbo også, så kan jo ikke bare ligge på sofaen etter jobb heller;) Jobber på sykehjem, så det er jo en del tunge løft også. Satser også på fødsel en gang etter uke 37, ja
Galskapens overhode Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Du hadde stor fin jente du også da. : ) Vesla mi satt i seteleie når vannet gikk. Sykehuset trodde meg ikek.. Selv ikek etter flere undersøkelser.. Vannet gikk når jeg var 33+4.. Og de tok henne med hastesnitt da jeg var 34+0. Hadde litt startproblemer med amming, men alt var i skjønneste orden på dag 3. Hvor stor er jenta di nå?
fullrulleihuset Skrevet 2. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2007 Vannet gikk når jeg var 33+5, men jeg tror slimproppen gikk i uke 32. Skulle egentlig bli satt i gang 3 døgn etter vannavgang, men riene startet etter 2 døgn. Fødte på vanlig vis. Hadde også litt startproblemer med amming, hun sov jo hele tia Også ble gul, og måtte ligge i lys et par ganger. Lå på sykehuset i 10 netter (gruuuusomt, ville bare ha ho med hjem!) Da ho var 3 mnd var ho 7 kg! Og ho er vel kanskje litt stor for alderen, 23 mnd og 86 cm og ca 12-13 kg. Ble di jente fort stor?
Galskapens overhode Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 Jenta mi var vel 5,5 kg ved 3 mndr.. Så hun var ike like stor som jenta di nei. Vd 2 års-kontroll var hun plutselig 93 cm og 16 kg.. Vokste supertfort. Nå er hun 110 cm og 22 kg.. Min lille kjempe.. Trodde ikke i mine villeste drømmer at hun skulle bli såå stor none gang.
fullrulleihuset Skrevet 2. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2007 Ja ho var stor jente, blitt! Følte meg nesten litt snytt fordi hun ble så fort stor, synes baby-tia var så kort. Helsesøstra sa det var ganske normalt at premature babyer blir store, fordi de har mye å ta igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå