Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Jeg har bakovervendt livmor. Hva betyr det i praksis?
Gjest Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 jeg har også det, men hvet ikke helt hva det vil si...
ennaH Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Min jordmor sjekket meg i dag, og sa at livmora var bakovervendt. Hun fortalte at det betyr at jeg er umoden ennå (fem dager over termin, sukk). Når man blir moden, flytter livmormunnen seg visstnok mer fremover. Dessuten blir den kortere. Da er fødselen nær forestående.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Legen min sa at jeg hadde det, men det var før jeg ble gravid. Jeg har ikke fundert noe særlig på det før nå.
Duracellgirl*prøver* Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Før i tiden så sydde de opp livmoren om den var bakovervendt fordi de mente man ikke ble så lett gravid da.. men dette har vist seg å ikke stemme. det skal ikke ha noe å si om man har bakovervendt livmor, jeg har det selv også. det eneste er at man mulig kan få gravidagen senere enn ellers. (stemmer ikke på meg) Og at visse stillinger når man har sex kan være ubehaglige.
Gjest Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 det eneste jeg husker med det legen sa til meg når han sa jeg hadde slik var at jeg kunne få større mage når jeg er gravid enn hvis den hadde vert som normelt. utenom det så har jeg noen stillinger jeg ikke kan ha sex i pga det gjør vondt (nå hvet jeg hvorfor,hehe) men det kan jo ikke ha noe å si egentlig, for da hadde vell legen sakt mer om det. jeg fikk også hvite det før jeg ble gravid. jeg har veldig lett for å bli gravid,så det greiene stemmer ikke for meg heller.
Duracellgirl*prøver* Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 gravidmagen skulle det stå.sorry.
Gjest Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 hmm, jeg fikk beskjed om at den ville bli større hos oss med det tilfelle...å det har stemt på meg begge ganger...kunne se magen veldig tidlig.
Athina' Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 Når man har bakovervendt livmor får man mage senere enn de som har vanlig for den ligger mer mot ryggen så den løfter seg opp etterhvert som babyen vokser. Ellers har det ingen betydning, hverken med lettere fødsler som mange sier eller egentlig sex, for det igjen går på hvor lang livmortappen er. Heller ikke på hvor fort man blir gravid, jeg har det, og jeg ble gravid innen 2 mnd. Leger mener også at gu før uke 8-10 ikke er noe vits for de kjenner ikke hvor stor livmoren er når den ligger bakover så de kan ikke estimere hvor langt man er kommer ved å kjøre fingrene opp i der mens de trykker på magen.
Gjest Skrevet 3. august 2007 #11 Skrevet 3. august 2007 hmm, det var da rart, for jeg har fått tidlig mage og stor mage begge gangene, å jeg fikk beskjed av legen at jeg hadde slik..men men, alle er da forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå