Gå til innhold

Dere som har hormonspiral:

JuleMette-OverBekkenEtterGrøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk satt inn min idag, og nå har jeg vondt i magen og synes synd på meg selv. Hvor lenge varte disse smertene hos dere andre? Lurer på hva jeg har i vente...

Lurer forresten også på hva jeg kan forvente meg av blødninger fremover...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytt*

Skrevet

helt individuet, jeg blødde litt et par uker, hadde ikke noe vondt

ei venninne hadde ikke blødninger, men masse vondt

ei annen blødde et halvt år til og fra, ikke mye vondt

trur aua går over etter et par ager, max

Skrevet

jeg hadde ingen smerter i etterkant jeg.. :)

Skrevet

Hadde vondt i 2 dager. Blødde hver dag med spiral til jeg fikk den ut etter 5,5 mnd.

Men jeg er visst ekstrem.

Skrevet

Smertene gikk over etter et par dager, småblødde litt noen uker mener jeg å huske. Hadde to menslignende blødninger ca 5 mnd. etter at jeg satte inn spiralen (da var babyen 7) men etter det har jeg ikke hatt noen mens og ikke noen smerter. Men lurer litt på om jeg kan skylde på spiralen når jeg ikke har gått noe ned i vekt...

Skrevet

Hadde mens-smerter den dagen jeg satte den inn jeg, var litt kvalm også, og lå litt i senga og slappa av etter jeg kom fra legen.

Blødde bare litt etter innsetting, en ukes tid eller noe. Har stort sett hatt mensen like ofte som før, men blør svakere. Noen ganger blør jeg veldig lite, men det varer liksom flere dager hvis du skjønner. Bare sånn at det holder med truseinnlegg da.

Skrevet

Veldig forskjellig har jeg hørt. Jeg satte inn min i september i fjor og hadde også en del magevondt (menssmerter nærmest) og småblødde litt i et par-tre uker etterpå. Så gikk det en stund uten blødninger, og når mensen skulle komme så var den helt normal, men varte myyye lenger. Det siste av den var sånne småblødninger som aldri ga seg, liksom.

Sånn var det til og fra noen måneder, faktisk. Jeg ble litt sur, for jeg hadde hørt av andre at mensen nesten ble borte med hormonspiral. Men det var bare snakk om tålmodighet, for de siste 3-4 mnd har det virkelig vært sparsommelige menstruasjoner og ingen blødninger imellom. Nå kan jeg nesten bare ha truseinnlegg ved mens, faktisk.

Jeg vurderte en periode å ta den ut, men er glad for at jeg ikke gjorde det. I september har jeg hatt den i 1 år.

Skrevet

Takker for svar:) Ser ut til at det er veldig mye forskjellig her ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...