Gå til innhold

Vonde kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere ubehag/vondt når dere har kynnere. Er i uke 20 nå og har den siste uken hatt ganske vondt når jeg har kynnere. Dette skjer ca. 2 ganger om dagen, kynnerne varer i ca 10 sek og kommer regelmessig i ca en halv time. Er det noe å bekymre seg over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jag har hört är att du inte ska ha ont. Men att det kan vara riktigt obehagligt! Jag är i vecka 22+1 och har ännu inte haft nån riktig kynnere....

Du kanskje ska kolla upp det? Eller er kanskje den onda känslan bara obehag?

Skrevet

Jeg vet ikke, kan jo ringe sykehuset og høre med dem men jeg vil liksom ikke ringe å mase heller da.

Det er jo sikkert ikke noe galt.

Skrevet

Ring heller en gang for mye enn en gang for lite:)

Skrevet

Ring heller en gang for mye en en gang for lite. Kynnere skal ikke være vonde og ikke komme regelmessig. Har en god del kynnere selv. De er ikke vonde, men er jo ubehagelig mens det står på. Er du i tvil så ring sykehus eller jordmor.

Skrevet

Har hatt det jeg mener er kynnere siden uke 14. Legen min undersøkte meg, men mente at det ikke var kynnere, for kynnere får man ikke før uke 30... En annen doktor jeg snakket med i uke 20 bekreftet at symptomene jeg beskrev hørtes ut som kynnere. Har dem hele døgnet, uregelmessig men ofte flere i timen, antall kan variere. Ikke vondt, men noe ubehagelig.

Skal på jordmor kontroll neste uke før jeg skal til legen, så jeg skal snakke med henne om det da. Jobber 50% for tiden og regner med at jeg blir værende i det eller mindre stilling så lenge jeg har såpass med kynnere og er såpass sliten som jeg er. Er fortsatt rene murmeldyret.

Skrevet

Jeg synes du skal ringe sykhuset i dag.

Min jordmor sa jeg skulle ringe sykhuset hvis kynnerne ble regelmessige, uavhengig av om det var smerter.

Skrevet

Hva er det som regnes som regelmessige? En i timen? Eller når det bare er minutter mellom hver?

Siste legen jeg snakket med snakket også med fødselslege, som mente at så lenge det ikke var smerter involvert, eller de endret seg, eller det kom blod var "stort sett ufarlig og man burde bare sørge for å hvile mye".

Uff, alt er nytt, og alle har forskjellige meninger. Ikke greit å vite hva man skal tro og gjøre... :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...