Mamama Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Noen som har fått barn som behøvde "pute" pga løse hofter? Både jeg og mine søsken måtte ha det, og dermed regner jeg med at mitt barn også må ha det. det jeg lurer på er hvilken størrelse jeg må ha på babyklærne for at de skal passe..? blir jo passe stort og klumpete med den puta på. :/ Noen erfaringer?
Gjest Ut på tur Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Kjenner bare en som har hatt pute og hun hadde den utenpå klærne.
Moder'n-2 Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Jeg har ingen egen erfaring med dette, men jeg har hørt at det å bære barn i sjal skal kunne hjelpe på hofteproblemer. Kanskje du kan sjekke ut tettinntil.com eller andre plasser hvor de driver med sjalbæring?
Moder'n-2 Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Svarer meg selv litt. Jeg fant denne websiden. Kanskje den kan gi litt informasjon: http://www.abctidning.se/x0206h.html
Mamama Skrevet 2. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2007 Takk takk:) Blir vel også grundig informert på sykehuset hvis problemet oppstår. Blir spennende å se.
Gjest Ut på tur Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Det er ikke sikkert personalet på sykehuset vet mye om sjalbæring, så det kan være lurt å undersøke litt om det i forkant.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 eg har ei vennine der dattera brukte pute dei første 4 mnd, ho brukte mest body og strømpebukes under puta, blei ikkje så klumpete då. det er dessuten ganske klamt inni puta. ull er kanskje greit å ha under....
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 Her er det mange med putebarn som sikkert kan svare på alt du lurer på. http://www.dinbaby.com/forum/messagelist/1065
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Hei=) Vil bare si at selv om du å dine søsken måtte bruke dette, er det ikke sikkert at barnet ditt trenger det. Jeg hadde selv alvorlig hoftefeil, og måtte gipses fra livet og ned, men ingen av mine to barn har arvet dette, heldigvis. Lykke til!
Gjest Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 Hei:=) Vår datter ble født med hoftedysplasi og lå med pute.. Fikk pute når henne var 4 uker gammel. Puten er utenpå klærne, men vi brukte stort sett strømpebukse og en body pga at det blir så varmt å klamt under puta.. Det som er litt dumt med den puta er plassen i vogna og bilsetet. Det blir litt tangt.. Vår datter ble helt frisk etter ferdig behandling med pute:=) Det er ikke vondt for barnet å ligge med puta.. Det gjorde mest vondt for mor:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå