Gå til innhold

Kurere flaskenekt med "sult"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tigergutt nekter plutselig å ta flasken om kvelden etter å ha fått pumpet melk på flaske hver dag i to måneder. Vi har prøvd ALT. Flaske med sukkervann og bytte over, ny flaske, større smokk på flasken etc.

Kan vi la ham bli ordentlig sulten, dvs ikke gi ham pupp hvis han nekter flasken? Selvfølgelig ikke i lengden, men kanskje la det gå mer enn tre timer mellom måltidene. Vi begynner å bli litt desperate her... Evt. kan vi kanskje prøve med skje eller kopp? Han er 3 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har liten erfaring med dette da vesla mi nektet enda mer desto mer sulten hun var.

Men kopp var en god løsning for oss, samt sugerør!

Bare de får litt teken på det så pleier de å digge det;)

(Start med å putte sugerøret oppi melken og hold fo enden som er mot deg slik at det er melk inni, så putter du i munnen og slipper opp slik at det renner fritt. Hold på slik til han begynner å skjønne at dersom han sutter kommer det fortere, når han har begynt å sutte så er dere i gang;)

Start med små sugerør...

Skrevet

Får prøve med sugerør eller kopp. Vil IKKE anbefale å vente til h*n er ekstra sulten. Han ble kjempesint og ville ikke ha pupp en gang. Fikk roet ham ned til slutt, heldigvis. Prøvde litt med skje, men han spyttet ut da også. Utpumpet morsmelk!! Litt sta unge...

Skrevet

Kanskje han ikke trenger mee væske, ikke tørst. Og dersom du har melk selv, hvorfor gi ham flaske? Og dersom du ikke har melk selv - da er det liten vits i å "sulte ham fra puppen", dersom det ikke er noe der om kvelden :-)

Skrevet

Kan de klare å få noe ut av søgerør når de er 4 mnd.? Jent vår vil ikke ta flaske. Hva slags kopp kan jeg prøve, og hvor får jeg tak i små sugerør?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...