Gå til innhold

Ang piercing hull i brystvorta og amming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde piercing i brystvorta for et par år siden, og tok den ut for godt over et år siden men likevel vil ikke hullet gro. Må stikke en øredobb igjennom i ny og ne fordi det samler seg mye puss/verk i "gangen".

Lurer på om jeg kan amme med det brystet?

hvordan/hvor ofte bør det renses? hvis jeg pumper en del først vil vel gangen automatisk renses av melk vil det ikke?

Jeg kommer mest sannsynlig til å føde fortidlig og på et prematurt barn er det hvertfall viktig og ha ting mest mulig sterilt.

har begynt å lekke litt så vet at det er melk der.

takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ammehjelpen eller en helesøster sikkert kan svare på det der..er vel "vanlig" i dag at en del har had piercing så noe må de vel vite. Jeg har ikke had i brystvortene..så jeg aner ikke hvordan det fungerer, men jeg vet av de som har ammet etter å ha had piercing..og har ikke hørt om noen problemer der.

Skrevet

Som oftest er det ikke noe problem, jeg hadde piercing, tok den ut en stund før jeg ble gravid. Hadde ingen problemer.

Ang puss så burde du kanskje snakke med noen som tar piercing. Skal vel ikke komme det i så lang tid etter.

Men morsmelk gjør det vel "rent" nok for ammingen.

Skrevet

La hullet være, ikke stikk det opp, men klem litt på brystvorta for å få ut litt av pusset i ny og ne. Fortsetter du å stikke noe igjennom for å prøve å få det ut vil det ihvertfall aldri gro!

Det går som regel helt fint å amme selv om du var piercet før, det er bare "ekstra flow" i den puppen etter som det er flere veier ut for melka ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...