Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til legen da jeg var i uke 5. Var der for noe annet, men jeg sa jeg var gravid. Så han har sikkert skrevet det ned. Blir jeg innkalt til ordinær ul, eller må jeg ta kontakt? Legen min har ikke time før uti september.

Fikk en kort-time til turnuslege for å høre om behandling for bekkenløsning. Det er ikke en sv.kontroll, men jeg har jo ikke vært på kontroll tidligere. Og legen har jo ikke time før uti sept.

Bør jeg ta med en urinprøve? Jeg er 12+3. Føler jeg får lite oppfølging.

Og er førstegangs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med urinprøve til både lege og jordmor.

Hos meg var det jordmor som sendte et brev til sykehuset og "meldte meg opp" til UL. Så gikk det en uke kanskje, så fikk jeg brev fra sykehuset med time til UL. Da var jeg i uke 18.

Har du en jordmor i nærheten? Jeg synes hvertfall det er lettere og snakke med henne enn med fastlegen min.

Skrevet

ta kontakt med jordmor du, det gjorde jeg for legen min er så utrolig treg, hun sendte inn henvisning til UL. Så leit at du får det sånn når dette skulle være ditt lykkeligeste øyeblikk... på førstegangskontroll så skal du ta med urinprøve, det vil også bli målt blodtrykk og tatt blodprøve av deg..

Skrevet

Tusen takk for svar! :o)

Ja det er synd at det er så fullt alle steder. Man blir jo litt usikker når man er førstegangs, og må ringe å mase og mase for å få høre hvordan ting er. Heldigvis kan man spørre her =)

Da tar jeg med urinprøve jeg :-)

Skrevet

Jeg tror legen bestiller fødeplass og ultralyd på første svangerskapskontroll...

Skrevet

Legen sender normalt inn søknad om fødeplass og ul for deg etter første sv-kontroll.

Men ikkje vær redd for å spørre og grave - min lege gløymde nemleg å sende inn, slik at eg måtte ordne med alt dette sjølv. Det er ferietid og eg får nå sein ul (nesten 21 veker) pga dette.. Er 15+6 nå og alt er fullt på ul framover...

Vil nå kun gå til jordmor, så sant det er mulig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...