Gå til innhold

Bedre å tro på Gud enn på engler da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns Märtha har fått veldig mye kritikk, og "alle" skal jo kritisere og le av henne fordi hun tror på engler og ønske videreformidle denne troen (hvis jeg ikke har misforstått helt da...)

Er det noe bedre å tro på Gud da? Ikke akkurat noe bedre bevis for at han finnes vel???

Hilsen en som tror på mennesket

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting e å tro på, en annen å snakke med..

Skrevet

Nå er det vel ikke det at hun tror på engler som er problemet, men at hun skal tjene penger på noe som virker fjernt for mange mennesker....

Og hun kan faktisk ikke garantere at man vil finne en engel!

Skrevet

Forskjellen ligger vel i at det ene er statsstøtta og det andre tiltrekker seg lufthoder.

Skrevet

Hun bruker sin prinsessetittel til å tjene penger på så mange slags måter.

Hun er fortsatt en representant for Norge, og hun gir jo et litt rart inntrykk da med dette her.

Hun kan tro på hva hun vil, men når hun tjener såpass på at hun er vår prinsesse så burde hun kanskje ikke tjene penger på hva som helst.

Skrevet

hun er faktisk ikke 'hennes kongelige høyhet' lengre og får ikke gasje av staten ! så hun får ikke penger for at hun er prinsesse nei.

skaen er vel en helt annen ting...høres for meg helt søkt ut å skulle "snakke" med "engler" men hver sin tro og overbevisning !

Skrevet

Er klar over at hun ikke får betalt av staten lenger.

Men hun gjør suksess i stor grad fordi hun er prinsesse, og hun er jo ikke så dyktig i det hun gjør at hun burde tjene såpass som hun gjør.

Og som prinsesse av norge bringes alt hun gjør utover våre landegrenser, og da er hun en representant for det norske kongehus uavhengig av hva hun får for å være prinsesse.

og ja, det virker helt søkt.

Skrevet

E det mindre snålt at jeg trur på engler og snakker med dem ,en at hun gjør det??

Ok så representerer hun vårt Norske kongehus, men hun er da likevel et menneske som med dette viser at det er lov å ha sine egne åsikter, og gå sine egne veier. Synes hun kjempetøff jeg !!!

Skrevet

Nei, ikke noe bedre, bare mer akseptert.

Hadde det vært juridisk mulig å få presteskapet svindeldømt så jeg det gjerne.

At Märthaberta trur på engler er så sin sak, men at hun ikke har vett nok til å unngå å koble denslags med sin offentlige rolle innebærer at hun enten er, som jeg antar, litt kort - eller bare jævlig bitter på familien sin. Sistnevnte er vel strengt tatt heller ikke usannsynlig.

Skrevet

Psss, hadde det vært hvem som helst annen enn prinsessa som skulle startet en sånn skole, ville ingen brydd seg med å kritisere det. Men noen folk er sååå engstelige for hvordan Norge tar seg ut overfor andre nasjoner.

Artig da, at disse folka velger å kritisere kongefamilien - hva med å snakke litt om Onkel Kjell-Mangle, som vinket stolt da norske jagerfly ble sendt til Afghanistan? Han er PREST. Nestekjærlighet og fred er såvidt jeg har fått med meg viktig i Det Nye Testamentet.

Nuvel. La nå MärthaBerta gjøre som hun vil. Vi har religionsfrihet i Norge.

Skrevet

Hadde hun vært en "vanlig" person hadde folk ledd seg i hjel. Ingen, foruten noen få, alternative individer, hadde tatt henne seriøst.

Skrevet

Folk må få tro på hva de vil, men å trekke en garanti om å komme i kontakt med engler etter at folk har bundet seg til å betale for kurset det synes jeg er galt. Jeg mener også det bør være relativt strenge regler for folk som vil tjene penger på kurs om overnatulige ting. Det bør ikke være lov å love mer enn kurset faktisk holder.

Skrevet

nei, men Gud er endel mer "innprenta" og hjernevaska i vår kultur og arv. Ikke så lett å komme med nye åndelige teorier.

Jeg for min del synes Märtha godt kan holde på med med dette engle-greiene, prinsesse eller ei. Men hun burde nok forutsett at noen reagerte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...