Gå til innhold

Lurer fælt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ny her :-)

Det er noen ting jeg lurer på.

Noen steder står det at en kan få strek før IKM, og så ikke etter IKM. Da svarer folk her inne at det kan være hormoner rundt TR.

Men jeg har testet meg 5 dgaer før IKM, og får negativt. SÅ: betyr det at jeg ikke skal få mensen? Eller betyr det at jeg ikke er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr egentlig ikke noen av delene...

Testen er for å se om du er gravid. og testene gir som oftest ikke utslag før etter ikm... men kan gi utslag på at du er gravid før ikm hvis du har masse graviditetshormoner i kroppen. det er så forskjellig fra person til person. Når jeg var gravid (prøver å få en søster eller bror til gutten vår nå ) så ble ikke testen positiv før etter noen dager etter IkM..

Lykke til :)

Skrevet

Hormoner rundt mensterasjon gir ikke falskt positivt utslag på graviditetstest så vidt meg bekjent. Les om testing på www.pernille.info

Det er lite poeng i å teste før TR da et positivt utslag kan gi falske forhåpninger om baby. Det jeg prøver å si er at ja mange har en spire som fester seg før tr og begynner å produsere hCG, men siden det er så tidlig mister omtrent 50 %, da er det kanskje bedre å være lykkelig uviten. Ps x fingrene for deg og håper streken dukker opp om ikke lenge.

Skrevet

Med fare for å bli stemplet som dum... Hva mener dere med IKM, er ikke helt med på alle disse forkortelsene ser dere..

Skrevet

Så om jeg tester negativt før TR, så kommer jeg til å teste negativt etter IKM også?

Blir helt surrat jeg :-)

Skrevet

IKM= ikke kommende mens, TR= tante rød................... er mange forkortelser her så ingen fare for å bli stemplet som dum =))

Skrevet

venter på en strek, vent med å teste.. det er fortidlig du har ikke nok hormoner til å teste positivt ennå..(fordi du tester pos nå betyr ikke det neg etter ikm.. det står på pakken max tre dager før forrventet mens)

les på www.pernille.info.. der står alt..

lykke til si åssen det går om fem seks dager da:)

Skrevet

Det er ikke sikkert du kommer til å teste negativt etter IKM.. vent til da du skulle hatt mensen og test etter det. Er den negativ da så vent og se om TR kommer om noen dager og hvis ikke even test igjen. Hvis TR kommer så er det bare å prøve igjen neste nmd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...