prinsesse fiona Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Jeg har en baby på snart 4 måneder. Hadde egentlig tenkt å starte med grøt litt nærmere 6 mnd alder, men er nå litt usikke. Lillegutt har begynt å våkne mer og mer om natten og skal ha mat. SOv mye lengre før. Han spiser også ofte og man blir veldig bundet, samtidig som jeg har to barn til. Har begynt å trene, men ikke så lett å få til fordi han spiser veldig ofte. Skjønner at det er slik det er når man har små babyer, men greit å høre andres erfaringer:)
engajente Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 vi er nok litt tidlig, men har startet med litt smaksprøver alt vi, lillegutt er 14 uker. har lest litt om det og i bøkene står det at barn som bare får mm da de er 4 mnd og vil ha noe mer skal heller starte med fast føde enn mme.
Gjest Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Jeg begynte med mat til minstemann da han var 5 mnd. Han er en stor gutt (over 9 kg da han var 4 mnd), men hadde nesten ikke lagt på seg fra 4 til 5 mnd. Hadde det bare vært pga oppvåkning på natten ville jeg nok ventet.
Sjefsmegga Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Heller gi litt tynn velling enn starte med å gi flasker med mme hvis man først skal gi noe i tillegg til morsmelken. Du kan enten blande ut ris/ maisgrøt med morsmelk du har pumpet eller mme....blandet ut med vann blir det fort litt lite næring i det..hvis det ikke er melkepluver i grøten fra før av da.. Man kan godt starte litt forsiktig i 4 mnd alderen, jeg gjorde det med eldstemann. Nr 2 starta jeg litt med grøt/velling i 5 mnd alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå