Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Jeg trenger nytt pass siden jeg har skiftet etternavn. Jeg har rotet vekk vigselsattesten min. Finnes det noen annen dokumentasjon jeg kan ta med til politiet på at jeg har skiftet navn?? Jeg trenger nytt visakort også, hva skal jeg ta med i banken??
vekt-75 Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Hei Tror du må ta med en bereftelse fra Folkeregistret, det står vel ikke på vigselsattesten at du hat skiftet etternavn? Du må ta med passet, for du får bare et stempet som det står navn endringen på. Det fikk jeg også i mitt pass.
rødhette* Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Som vekt-75 sier, trenger du ikke nytt pass. Man kan få endret navn i passet én gang, så slipper man den utgiften. Selv har jeg skandiabanken, så til de får jeg ikke vist fram dokumentasjon. Men tror de kan oppdatere i forhold til hva folkeregisteret har registrert på meg.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Du trenger ikke ha med deg noe dokumentasjon. Alt går på data i dag,så de kan bare gå inn på folkeregisteret sine sider og finne de opplysningene de trenger der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå