Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Driver å veier for og i mot om jeg skal bli i dette forholdet. Det er mange grunner som taler i mot men det er en helt annen sak. Det jeg lurer på er: jeg har fått tilbud om å kjøpe ett hus billig av noen i familien, har en gutt som skal begynne på skolen neste høst. Dette huset ligger da i en annen skolekrets enn det huset vi bor i nå gjør. Er det mulig å søke om at lillegutt kan få gå på skolen som han sokner til nå hvis vi flytter? Litt praktiskt i forhold til samvær med far.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Det er vel mulig, men da søkes det jo på eget grunnlag. De har vel regler for det også. Jeg ville ringt skolekontoret og spurt jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Det er fritt skolevalg i Norge, og det eneste grunnlaget for å nekte et barn plass i en skole, er hvis det er fullt. Har han allerede begynt, vil han ikke bli kastet ut samme hvor han bor.
yinyang Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Men gutten trenger vel venner i nabolaget, og bør vel kanskje få gå skole der han bor, med kortere skolevei, og med klassekamerater Barneskolen er tross alt 7 år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå