suseduse Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 etter mye mas og vonde stunder med alkoholmisbruk skjønte hun endelig at hun hadde et problem og søkte hjelp.. var på sitt første møte i går og hun syntes det gikk kjempe bra og veldig positivt overaska har til og med sagt at hun har skjønt at hun aldri mer kan drikke og hvis ikke dette funker vil hun legge seg inn.. hun er ingen "daglig" alkoholiker, men periode, og ingen problemer med å få i seg noen liter med sprit eller vin på et par timer, så hun hadde nok snart drikki seg i hel hvis ikke dette hadde skjedd! stolt nå
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Vet du hva som har gjort at hun skjønte dette?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Så utrolig bra for dere og henne! Tenk om alle med samme problem kunne gjort det samme....
suseduse Skrevet 6. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2007 nei, jeg tror bare pære blei tent...hun hadde vært konstant full i 3 dager, og vi ringte på den siste økta hennes, og ringte henne dagen etter, og sa "dette her går ikke, du må søke hjelp!! fortsetter du sånn her kommer du til å drikke deg i hel!!". og hu sa seg plutselig enig og sa hun hadde et problem, og for en gangs skyld skyldte hun ikke på andre.. ringte AA og dro på møte dagen etter, og var en stor lettelse (tror hun trodde det skulle være skummelt..). hun har vært der 3 ganger allerede, og går veldig bra foreløpig.. eneste rådet jeg kan gi er å ikke slutte å mase, og å forklare hva hans/hennes drikking gjør med deg, hvor vanskelig det er.. lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 Da vil jeg si at svigermora di har forståelse for andre. Det er ikke verst oppi all rusen! Min far har ikke det og da blir det mye verre. Er gla' på dine vegne!
suseduse Skrevet 23. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2007 må bare komme med en oppdatering for de som bryr seg... etter EN samtale med EN venninne mener hun plutselig ikke at hun er alkoholiker lenger og kan drikke litt, og at det ikke er hennes feil men mannen hennes at hu har drikki mye(de siste 10 åra minst!!!)... uff... blei så trist.. AA møter har hu kutta ut... hu har ikke vært full siden (som vi veit), men hun innser ikke problemet sitt... hu drikker seg snydens alltid aleine for å skjule det og trøste seg.. veit ikke hva jeg skal gjøre... vi var jo så glade!!!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Dessverre tror jeg det er vanlig med mange opp og nedturer, både for den det gjelder og for pårørende. Kanskje hun ble redd? Har du vært i kontakt med al-anon? Jeg har snakka med mamma om min far og hans alkoholforbruk. Det ser ikke lyst ut. Dessverre kan man ikke bli kvitt et problem hvis man ikke innser at man har det... . PS! I dag er det ett år igjen til du gifter deg! Gled deg over det og "glem" svigermor en stund.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #9 Skrevet 24. august 2007 Når jeg den første delen av innlegget ditt så tenkte jeg med meg selv......tiden vil vise. Så leste jeg oppdateringen! FAEN ta slike folk...jeg blir så irretert over slike mennesker som bare tenker på seg selv. Min stefar (siden jeg var 2 år) valgte alkoholen i stedet for oss. Han fikk valget, men klarte ikke å slutte å drikke så vi flyttet. Han drakk seg ihjel 55 år gammel! Min far er mer periodedrankeren. Kan drikke i uker i strekk for så å holle opp i perioder. Eneste råd jeg vil gi selv om du ikke har bedt om det......kutt kontakten! Jeg gidder ikke bruke tid på min far lenger. Han får ikke treffe sitt barnebarn så sant han ikke tilfeldigvis skulle være hjemme hos min farmor samtidig som meg. Jeg gidder ikke bruke masse tid og krefter på personer som ikke gir noe tilbake!!! Lykke til med planleggingen av bryllupet ditt....å husk at en alkoholiker ikke er en selvskreven gjest selv om han/hun er i din familie! Dette er en gledens dag hvor du og din kjære skal ha oppmerksomheten....INGEN ANDRE! Beklager, men signerer med annonym denne gangen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå