Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Lager kjøttkaker. Og vil gjerne ha en god brun saus til. Noen som har en.?
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 2. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2007 Ja så jeg har kraften.
Gjest irismor Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Da smelter du smør tilsetter hvetemel og lar det hele bli litt brunt mens du rører. Ikke brent. Så sper du med kraften til du får ønsket tykkelse på sausen. Ha gjerne i sukkerkulør for å få den fargen du ønsker. Tilsett også et par skiver med brunost og en fløteskvett. Synes du det mangler smak så tilsetter du en buljongterning eller to, men ta av saus til barna før det så sausen ikke blir for salt. Og så tilsetter du salt hvis du ønsker det. Bon appetit =)
Dronningen! Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Ta kjøttkakene vekk fra kraften. Sil kraften og ta den tilbake i kjelen. lag jevning med mel og kaldt vann, eller du kan bruke maizenajevner om du har det. Kok opp kraften og tilsett jevningen. Rør hele tiden eller så blir det klumper. Tilsett salt, pepper, sukkerkulør etter smak og farge. Noen liker også sausen med brunost. Lykke til:o) Rop om du lurer på noe mer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå