FrøkenSprøken Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Er så heldig å være velsignet med verdens beste gutt på 16 mnd. Han har utviklet seg helt normalt fra dag en, og er verken en sinke eller ett geni, men når det kommer til musikk synes jeg han er mye flinkere enn hva jeg forventer at en ettåring kan klare. (Har selv studert musikk, så kan litt om det.) Han har danset til musikk siden han var veldig liten, men de siste månedene har vi lagt merke til at han danser i takt! Han er også i stand til å danse "i forskjellig tempo" til den samme musikken. Altså at han bøyer knærne en gang i hver takt først, og så plutselig bøyer han de to ganger i hver takt. (Enkelt forklart. Forstår dere hva jeg mener?) Og nå så jeg at han klappet seg på lårene mens han danset, også det i takt, men med annenhver hånd! Jeg trodde virkelig ikke at så små barn kunne klare dette, så derfor lurer jeg; er dette normalt? Eller er min gutt spesielt musikalsk?
lol:-) Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Jeg vet ikke hva som er normalt, men utifra det du skriver er han mye mer musikalsk enn min datter på snart 3. Hun eier ikke rytme:-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Noen har det, andre ikke? Jeg er snart 23, og eier ikke rytme!
meg og 3 til Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 akkurat sånn er jenta vår også vært sånn siden hun var rundt 8-9 mnd. kjempe flink til å holde rytmen til musikk og har mange forskjellige måter å danse på. så utrolig morsomt. hun er nå 16 mnd. vet at når de blir eldre så blir de lettere flau og begynner å tulle seg med dansingen, men vi får bare forsette å skryte og sende dem tidlig på danseskole:)
BettyBoob Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 min på 16,5 mnd gjør det samme som din har rytme ja!! han elsker musikk, spiller trommer, elsker at kjæresten min eller bestefaren spiller gitar for ham osv blir sur hvis jeg switcher bort MTV! hehe....
Sjefsmegga Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 Hehe...tja.. Har selv ei lita tulle på snart 2 år som har fulgt takta fra hun var baby.... Hun danser, synger og står på. Tror det er helt normalt for mange unger i grunn...men selvsagt, noen er mer musikalske enn andre..sånn er det med alt.
FrøkenSprøken Skrevet 2. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2007 Hehe. Takk for svar! Morsomt at det er flere av de da! Husker bare fra vi hadde konserter i barnehager og skoler når jeg studerte musikk at barna liksom ikke fikk rytme før de var ganske gamle, men er som dere sier, de er så forskjellige! Han er ganske så normal på andre ting da, men mulig at han er spesielt musikalsk. Han fikk piano i dåpsgave, og har egen gitar som han får leke med når han vil. Håper virkelig at han blir musiker, og vil legge alt til rette for ham, men så er det det med å la det være en lek, og ikke presse ham når han blir større. Han skal selvfølgelig få bestemme selv, men man kan jo tilrettelegge litt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå