Gå til innhold

Samsoving.....hvordan gjør dere det sånt helt praktisk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor er 8 uker. Vi har en seng på 1.60 og med både meg og sambo så må jeg si det er ikke mye ekstra plass til en liten bylt. Vel, jeg blir hvertfall kjempenerøvs for at en av oss skal legge oss over henne e.l

Samboer er skikkelig akrobat om natten...og jeg er vel ikke helt "uskyldig" jeg heller. Jeg tør rett og slett ikke samsoving en hel natt gjennom, men det virker jo så kos......

Hvordan gjør dere det??

PS. Sengen hennes står tett inntil min side av sengen da...så en slags samsoving kan man jo kanskje kalle det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 1.80 seng, men en perioden bodde vi et sted med 1.35-seng, det gikk bra, men var litt trangt. 1.80 er god plass, og ville tro det gikk bra i 1.60 også. Vi har også senga helt inntil vår, men har modifisert den litt. Har tatt vekk den ene langsida på senga hennes, sånn at madrassene går i ett, måtte skru og mekke litt, men det var ganske enkelt.

I begynnelsen sov ho nesten alltid i mellom meg og senga si, helst ikke i midten, for pappan var litt redd for å legge seg oppå ho. Jeg våkna ganske lett. Nå som ho er eldre (8 1/2 mnd) sover ho i midten også, det går helt fint. Jeg har aldri opplevd at det har skjedd noe "skummelt", våkna alltid litt når jeg kom borti ho, eller ho snudde på seg. Dere kan jo bytte ut putene med noen mindre f.eks, kjenner ei som sover uten pute også.

Skrevet

Takk for svar. Hvordan gjør dere det når dere skal venne henne med å ligge i egen seng?

Skrevet

Ho har liggi i sin egen seng innimellom, ho sovna i sin egen seng en periode da ho var 3-4 mnd. Ved 4-5-6 mnd alder bodde vi i en annen leilighet med bare en liten seng til alle tre, så da blei det samsoving hele natta. Nå ammer jeg ho i senga vår, og når ho har sovna løfter jeg ho over i sin egen seng. Siden det ikke er noe skille mellom sengene, er det bare såvidt ho våkner. Da sover ho der til morgenen.

Skrevet

Vi har 1,50 seng og samsover. Vi legger et vuggedynetrekk som eget laken for henne i mellom hodeputene våre, og har egen liten babypute og vuggedyne til henne, slik at vi neten har laget en egen liten seng til henne i mellom oss, dermed har vi et klart avgrenset område som ikke vi får ligge på- . Vi var redde for at vi skulle legge oss på henne i begynnelsen, men det er ikke no å bekymre seg for, for man gjør det rett og slett ikke =) Hehe, man er jo hele tiden litt bevisst på at det ligger en liten bylt der, det er litt ødeleggende for søvnen den første tiden, men det går raskt over:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...