tralletonetroll Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Hei kloke damer! For nøyaktig en mnd siden fødte jeg min sønn Åsmund. Fødselen var lang og strabasiøs, med snev av dramatikk mot slutten. Vi har ikke en deltagende far, så jeg fikk utrolig god støtte fra min eldste søster og min beste venninne både under fødselen og i tiden etterpå. Jeg ønsker å gi disse to en oppmerksomhet som blir et fint minne fra det de har vært med på, men som også viser min enorme takknemlighet. Min oppfinnsomhet har imidlertid tatt ferie. Kan dere hjelpe meg med tips om gave? På forhånd tusen takk! :-)
Babyonboard ;-) Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Jeg ville fått laget avtrykk av Åsmunds hender og føtter ;-) Jeg har selv fått laget da Jojo var fire uker og er kjempeglad for det! Dette kan du få gjort både dyrt og billig... Lifestone.no er den dyre varianten ;-))) Sikkert noen her inne som har forslag på flere varianter ;-)
dritgrei hei hei! Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Noe som er sterkt å få ta del i er dine følelser rundt det hele... jeg ville skrevet det ned. skrevet ned hele fødselshistorien, med alle dine følelser og opplevelser blandet med fakta om hva som skjedde. Da husker de det, også får de på trykk din takknemlighet. For det er deilig med gode fødselshjelpere! Gaver får man jo hele tiden, men deltagelse i noe så intimt og privat det er ikke mange forundt! Lag en liten bok til hver av dem, med historien, bilde av Åsmund, og kanskje avtrykkene som baby forelår. Det er en finfin gave!!!
Babyonboard ;-) Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Da jeg hadde trykket lagre isted kom jeg på neste ide... Et fotoalbum, scrapbook med hele fødselen nedskrevet, men så ringte mamma og trengte hjelp med noe, og nå ser jeg at Dritgrei tenkte samme tanken ;-) Jeg er helt enig med Dritgrei jeg! Kjempeflott og veldig personlig gave!!! Og der får du også satt ord på din takknemlighet...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Signerer dritgrei sitt forslag om å skrive ned fødselen din. Noe så personlig og ekte da, siden de var med både under og i tiden etter:-) Skriv historien som en dedikering til dem, som var der da du trengte dem, hva de betyr for deg og småtten:-) Skriv det så ned på grovt "papyrus" papir, brenn papiret litt i kantene, rull det på en tom rull og vips så har du gitt bort en gave som kan ligge i et glass skap eller rett og slett fremme som en pyntegjenstand:-) Kanskje med et koselig innrammet bilde av dem og Åsmund:-)
tralletonetroll Skrevet 2. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2007 Tusen takk for gode tips :-)! Dere har gitt meg masse å ta utgangspunkt i! Kom gjerne med flere idéer de som har.
Gjest Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 Et fint bilde av lillegutten, innrammet Din opplevelse av fødselen, skryt og ros til fødselshjelpere sammen med bilder i en liten minnebok Ellers har du fått mange gode og kreative tips:)
Gjest Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 Gratulerer med Åsmund, forresten. Flott navn:)
Karomamma Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Alltid koselig med noe personlig som bilde, album eller avtrykk! Det er vel en utfordring å få tid til å sitte og dille, men lillemann sover vel av og til...? Jeg lagde scrapbook til oss selv og til mormor da jeg hadde permisjon (og litt overskudd) og det ble hjertelig mottatt
tralletonetroll Skrevet 3. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. august 2007 Jeg har heldigvis fått et murmeldyr som sover hele natten, og ellers kan ligge å kose seg alene i perioder. Jeg tror nok jeg skal få tid til å finne på noe med utgangspunkt i tipsene jeg har fått fra dere. Igjen, tusen takk!
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 3. august 2007 #11 Skrevet 3. august 2007 Hei, jeg så ikke innlegget ditt før i dag. Er enig med de andre, når det gjelder "mimrealbum"-et personlig et, hvor du kjøper fotosidene selv. Ellers tenker jeg om det kunne være en ide å oppnevne dem som fadder? Eller har du bestemt noen andre? Du kan jo spørre om de ønsker det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå