Gjest Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 hvordan var det?? lillemora mi ligger i setet,å så dypt nede at jeg tviler hun vil snu seg:( synes det høres så skummelt ut jeg.. men er bare 32+2 enda da,så det er jo en mulighet for at hun snur seg!!
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Hei hei:) Jeg fødte ei jente i seteleie for snart 3 uker siden, jeg også var veldig spent på fødselen.. Var veldig i tvil om jeg skulle velge keisersnitt eller ikke... Men valgte å føde vanlig. Og jeg syns det gikk kjempe bra:) Du får en veldig god epidural, jeg merket ikke rier i det hele tatt, jeg sovna til og med litt etterhvert, og våkna når pressriene begynte, kjente ikke smertene av de heller, bare at jeg følte jeg måtte presse.. Det sprengte jo selvfølgelig litt når jeg pressa henne ut, men det var ikke så vondt at jeg ikke kunne tenke meg å gjøre det igjen... Jeg ble klipt opp, og hodet hennes ble hjulpet ut med tang. Var ikke vondt det heller. Jeg har iallefall en veldig positiv fødselsopplevelse:) Men nå har ikke jeg noen andre fødseler å ammenlikne med. Og det er strenge kriterier for at du får føde vanlig, de tar rønkten av bekkenet for å se om det er stort nok, og er babyen på over 4 kg blir det keisersnitt.. i allefall var det rutinene på Sykehuset Buskerud, der jeg fødte... Har du fått tilbud om setevending du??
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Fødte i seteleie gutten vår som er 2,5 år nå. De trodde han lå med hode ned. Men så viste det seg at han lå i setet. Vet ikke om han snudde seg på slutten eller om jordmora tok feil når hun kjente på meg på siste kontroll. Fødsel ble da stoppet fordi jeg ikke hadde mål av bekkenet. Legene var uenige om keisersnitt eller ta mål av bekkenet og da vanlig fødsel. Jeg ville føde vanlig hvis bekkenet mitt var stort nok. Og det var det. Og det var en helt grei fødsel. Du får epudural ved setefødsel. Nå har jeg ikke hatt en vanlig fødsel så har ikke det å sammenligne med. Men jeg ville født vanlig hvis jeg fikk velge igjen. Ble klipt, men ikke så mye tror jeg. Kom meg fort etter fødselen også. Lykke til med valget.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Fødte du i Drammen?? Rart...fikk beskjed om at de ikke måler bekkenet på de som er over 165 cm høy, og at det er vanskelig å få innvilget KS i tilfelle barnet er stort... Stemmer det??
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Jeh fødte på Drammen... Der tok de mål av bekken, hørte aldri noe om at det ikke var vits med høyde på over 165... Og de var helt klare hele tiden på at jeg fikk velge ks eller vaginal fødsel hele veien, men de anbefalte vaginal fødsel. Og om babyen min var over 4 kg, fikk jeg ikke velge, da blei det ks uansett... De setter heller ikke igang en setefødsel, så om jeg hadde gått til nærmere termin, hadde de også tatt ks...
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Jeg fødte på Vestfold sentralsykehus- Tønsberg. Jeg er vel omtrent 165 cm høy. Men de snakket ikke noe om det- heller ikke størrelsen på barnet ble målt. Men jeg fødte også 3,5 uke før termin. Så han veide 3130 gram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå