Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I begynnelsen av svangerskapet turte jeg ikke engang tenke på fødsel..når sambo tok det opp kjente jeg at gråten kom og jeg har gjort alt for å unngå temaet..

Etter 12-15 uker snakket jeg med noen som har født flere ganger, de var så rolige og overførte mye av den roen til meg, så jeg turte å lese litt om fødsel.

MEn tankene ligger i bakhodet mitt og jeg kjenner at jeg ofte blir redd og usikker. Før ønsket jeg keisersnitt men det har jeg gått vekk i fra for jeg har skjønt at jeg burde være glad for at jeg kan føde "normalt" og at det er best for babyen(hadde en laaang samtale med en sykepleiervenninne)

Jeg er i slutten av 2.trimester nå og begynner å kjenne redselen igjen, oftest når jeg er alene, hvis jeg snakker med andre mødre orker jeg å snakke om fødsel-det gjorde jeg ikke i starten..

Har meldt meg på Yoga, håper det kan hjelpe litt.

Noen som har råd om hva jeg burde gjøre/hvem jeg burde ta dette opp med?

Jeg har et veldig ukomplisert svangerskap og burde bare nyte tiden(som jeg jo også gjør),men tankene om fødsel og redselen gir aldri helt slipp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Ville ringt helsestasjonen kanskje? få snakket med en JM! Eller så kan du jo ta kontakt med fødeavdelingen å høre om de har noen du kan prate med om redselen din, det er mange som har det og de har nok en som du kan prate med.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...