2gutter&2jenter Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Jeg hadde harde, vonde kynnere som kom ofte (hvert 15.min. før det avtok etter et par timer...) i hele går kveld og mesteparten av natta, mye utflod, masse aktivitet i magen, hovent "fødeansikt" og konstante murringer nederst i magen. Kynnere har jeg nå hatt i over en uke, men det siste døgnet har det økt på. Kjenner babyen nærmest presser seg nedover. Nå er det 4 dager til termin, og jeg lurer på om jeg slipper å gå på overtid denne gangen....
Småbarnstreff Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Kan først begynne med å fortelle hvordan det var i dagene før forrige fødsel. Hadde hyppige og vonde kynnere i ukene før, og vonde ilinger/nedpress i skjeden. Men hadde egentlig ingen tegn før jeg våknet en tidlig morgen med rier. Så fødselen kom som en overraskelse på meg (bare ei uke før termin, men var så innstilt på å gå over tida). Ut i fra den erfaringen kan jeg vel ikke sa at jeg har tegn på at noe er på gang, men jeg merker jo at kroppen min skjønner at noe skal skje. Jeg har hyppige og vonde kynnere nå også, men det har jeg hatt i et par måneder. Har også "kramper"/ilinger nedover lårene, og da klarer jeg ikke å stå. Håper og håper at noe skal skje, men våkner like høygravid hver morgen. Tror at fødselen starter om natta denne gangen og, men det vet en jo aldri. Er overrasket over hvor mye verre alle vondtene blir den siste uka... Angående aktivitet i magen så har det vel blitt roligere de siste ukene. Regner med at det er trangt der, stakkars liten! Litt lei og sur nå, og tror vel ikke at ungen kommer ut før i september...
2gutter&2jenter Skrevet 2. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2007 Ja, disse vondtene sliter på meg også nå om dagen, orker ikke å ha mye vondt, men vet likevel at det fører meg nærmere fødselen og fri fra mage og alt det andre graviditetstrælet jeg er ganske lei.... Vil føde nå!
Småbarnstreff Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Jepp, satser på at vondtene som kommer nå fører til en lett og passe rask fødsel!
nynne78 Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Har dere vonde og regelmessige kynnere i fler uker?? Jeg har nylig fått vonde kynnere som er regelmessige (omtrent hvert 10-15 min) før de avtar for perioder, og trodde faktisk det da var veer siden de er regelmessige og ikker gir seg om jeg endrer stilling. Trodde jeg skulle være i gang nå med to vonde netter med mye veer/kynnere. Føler meg trett og nesten litt feberhet hele tiden, sår i underlivet og med antydninger til blod (gammelt) i utfloden. Kom en rar blank geleklump for to dager siden, og har tenkt at det kan ha vært den berømte proppen, men den var ikke særlig stor, omtrent som en klinkekule. Var hos legen i dag på 40-ukers kontroll og håpet i det minste på en undersøkelse for å sjekke modning, men neida. Ble satt opp på ny time om en uke og fikk tips om å ta storvasken...
2gutter&2jenter Skrevet 2. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2007 Har det som nynne78, faktisk.....
Gjest Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 har 2 uker til termin jeg da...men har hatt regelmessige vonde kynnere/rier i mangen uker nå...slitsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå