jubajuba2 Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Jeg har vært sykemeldt i 3 uker nå pga ryggplager (jobber som frisør) Denne uka mente legen min at jeg skulle prøve å jobbe litt i en mnd så fikk vi se hvordan det gikk. Nå har jeg vært 1 dag på jobb,og hadde skikkelig vondt i ryggen,jeg føler ikke at jeg klarer å gjøre en god jobb,og det er frustrerende!!!!!!!!! Kan jeg be om å bli fullt sykemeldt nå,eller må jeg vente til slutten av mnd?da går denne sykemeldinga ut
Fabelaktiv Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 klarer du ikke å jobbe så må du jo bare ringe legen din.. kanskje du kan be om aktiv sykemelding sånn at du kan jobbe litt når du føler for å prøve deg
avent1 Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Ring legen og si at du trenger full sykmld. Aktiv sykmld er noe herk/ stress spesielt som frisør. Det er kun du som kjenner på kroppen hva du klarer og ikke. Det er vel ikke meningen at du skal presse deg selv til du ikke klarer å gjøre noen ting etterpå...
Fabelaktiv Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 er det? ok - visste ikke det jeg.. trudde man da gikk på jobb om man følte for å prøve? har jeg misforstått? da bør du i tilfelle ha full sykemelding ja og kanskje tilogmed henvisning så du kan få hjelp til øvelser til ryggen din. Rygg er viktig - du har bare en.. bare en ENESTE en av den
Hva skjer'a?♂ Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Jeg tror aktiv sykemelding er arbeidsutprøvende aktivitet når man ikke kan gjøre sin egen jobb. Da tilrettelegges det for oppgaver du kan gjøre med den funksjonsevnen du har. Hvis du kan gjøre din opprinnelige jobb bare mindre skal du ha gradert sykemelding.
avent1 Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Jo, aktiv sykmld fungerer sånn som du sier. Men dersom du er frisør og tar inn egne kunder og div så er det ikke så lett å jobbe når det passer for deg. Kan jo ikke bare gå hjem midt i en behandlig osv. dessuten er det ikke alle som " får seg til " å gå hjem når de bør. Jeg selv presset meg selv og ble bare verre. Da syns jeg iallefall at det er bedre å ha gradert sykmld eller full sykmld. Men det er jo mange meninger om dette. jeg syns bare ikke at det var tingen for meg.
Fabelaktiv Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 i see.. trudde man bare var en ekstraperson jeg da som kunne møte opp ved leilighet og bare jobbe til det tok på for hardt... (enklet fortalt - regnet jo med det var litt mer rundt det da)
Sussa jan 2016<3 Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 jobbe sjøl som frisør, med bekkenløsning og har gradvis jobba meg ned i jobb begynte med 50% sykemelding i 1 mnd og har 70% sykemelding no og når den går ut så blir eg å spørre om 100% sykemelding fordi eg klare ikkje å jobbe noe særlig. vi jobbe åsså på provisjon, snakka med legen om det sist eg fikk 70% sykemelding og sa at eg tapte mye penger på at eg ikkje klarte å holde tempoet oppe når eg va på jobb, han sa at man skulle ikkje tape penger. så fikk økt sykemeldinga med en gang.høres ut som du har en idiot som lege he he he sorry, men med en så statisk jobb så burde han tenke litt lengre enn næsen sin. Lykke til;)
jubajuba2 Skrevet 2. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. august 2007 Tusen takk for svar jenter! Skal til legen min i morgen,og da håper jeg virkelig at jeg blir 100% sykemeldt. Det går jo utover kundene mine også,og det er IKKE greit synes jeg! dessuten har jeg jo ikke lysst til å ødelegge ryggen heller......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå