Susan*lillegutt og mini* Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 L\Mini får en flaske MME i døgnet,er på kvelden han får denne,drikker ca 180ml, pluss pupp før dette da. Men kan jeg lage denne flasken nå/ettermiddag å la den stå i kjøleskapet å varme den opp når han skal ha den? Slik vi gjør det,er å lage en flaske,legge det i en boks med kaldt vann i under springen,så den kjøler seg ned,og det tar jo litt tid,og da er han som regel veldig sint før han får flaska,så han sluker i seg alt og gulper ut alt med en gang,så tenkte om det gikk ann å lage den opp først så heller varme den opp i mickroen..
Gjest Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 det går ann å få tak i en sånn flaskevarmer fra avent.de er supergode å ha.. men du kan varme den i microen hvis du vil . eller har du vannkoker? det jeg gjorde var å varme vannet 5-6 timer før til det ble kaldt og så varmet jeg vannet til det ble lunket og så blandet jeg i MME
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 2. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2007 hmm..synes det hørtes litt strevsomt ut da..hehe =) men hvis det går ann å ha MME i miroen å varme det opp,så er det jo greit,for da kan jeg lage en flaske så kan pappaen bare varme den når han skal ha flaska.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Når Nemi fikk mme så gjorde vi det på 2 måter. Enten blande ferdig, sette i kjøleskapet og varme opp. Lagde gjerne kvelden før for hele neste dag. Eller så hadde jeg kun vann på flaskene, satte i kjøleskapet. Varmet opp vannet i microen og hadde pulver i når hun skulle ha det.
Mikaelle7 Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Ja, det kan du. Jeg ga MME til sønnen min, og hadde kokt avkjølt vann stående på halvannenlitersflasker. Da var det bare å blande MME ferdig i kald tilstand, og så enten varme OPP til passe temperatur i vannbad (evnt mikro ved dårlig tid, er bare MM som ikke skal varmes i mikro) eller sette i kjøleskapet og bruke senere på dagen. Men hvis du blander pulveret i varmt vann, synes jeg du bør bruke den med en gang. Er forresten bare når de er helt små du må koke vannet, fra 3 mndrs alder kan du bruke vann rett fra springen.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 2. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2007 bruker ikke avent sine flasker,bruker mam sine,så vet ikke om de passer i avent sin flaskevarmer...men tror det blir mickroen her =)
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 2. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2007 mini er 3mnd. tror jeg blir å lage ferdig en flaske så varme den i mickron ja:) Men hvor lenge kan den stå i kjøleskapet før den må kastes om den ikke brukes..?
Mikaelle7 Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 Tja, ville nok ikke servert sønnen min blandings jeg hadde hatt stående i mer enn en 10 timer, ca. Men tipper det er helt ok å servere neste morgen også. Ta det litt på feelingen. Men sånn i det daglige er det sikkert best smak på den om den ikke står så altfor mange timer, er jo best fresh som alt annet. Du kan jo smake på den først.
nicknavn Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Ferdig blandet mme kan stå 24 timer i kjøleskap. Jeg bruker å koke vannet, avkjøle det og blande pulvret. Lager så mange flasker jeg trenger for et døgn. Jeg varmer flasken i kokt vann, fra vannkokeren. Da jeg ga flaske på natten, varmet jeg flasken i avent flaskevarmer. Brukte også Dr.Brown sine flasker i avent sin flaskevarmer.
Tøttå Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 Vi koker vann, avkjøler, putter på flaske, og så i kjøleskapet (med smokker og hele pakka på). Når påsan skal ha, varmer vi bare opp i flaskevarmer og putter i MME til slutt. Bruker lage flasker til en hel dag. Hvis du skal varme i microen må du huske å riste litt på flaska underveis. Innholdet blir varmt fra innsiden og ut, og kan derfor fort bli veeeeldig varmt hvis man ikke passer på. Jeg har funnet ut at flaskevarmer er en kjekk ting. Setter den bare på før vi tar stellet, så blir det ikke så lenge å vente På elkjøp har de en varmer fra phillips som tar alle typer flasker.
Shabby Cheap Chic Skrevet 2. august 2007 #11 Skrevet 2. august 2007 Har en flaske varmer som du kan få kjøpt hvis du vil... Philips babycare er den kjappeste av de to av det slaget.. Har 2 jeg så jeg trenger den ikke ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå