Gå til innhold

Bil?!

2 prinsar å 1 prinsessa;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver og leter etter ny bil, med litt større plass;) Har nå en audi a4,personbil... Har tenkt mye på volksvagen passat,stasjonsvogn.. Men er det bedre plass i baksete på disse bilene? Noen som har en bil de har ett besafe sete i, og det fremdeles er brukbar plas i sete foran?;) Har en laaaaang mann:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vw passat stasjonsvogn, og er utrolig fornøyd! Stor plass :) Gubben er 182 og har laaange bein, og når han kjører bilen (som egentlig er MIN, BARE MIN!!! min kjære, røde, fine bil) er det fortsatt plass til bilstolen til Minimais bakom. Hun sitter i en akta graco logico, og når den står på basen tar den ganske stor plass baki der. Det er også stor plass i golvet og i bagasjerommet - viktig ting å tenke på når en ofte kjører en del med to små og fullpakket bil ;)

Skrevet

Ja, hadde vært greit med litt bedre plass...Mannen her i huset er 195 lang ser du så han krever litt plass:p Men nå har vi da sete bak passasjersete og da må det nesten helt frem og ganske rett opp i ryggen, så du kan si det slik at det er ikke særlig behagelig for han og sitte på;) Men vet du om du får sete foran barnesete endel bakover?;)

Skrevet

unngå volvo! - hvis du ikke vil kjøpe nytt barnesete som koster nesten 3000kr og er det eneste setet som passer til volvo sine bilbelter... 2 i sikkerhetstester - så ikke er det trygt heller..

sinna vovlo eier... :)

Skrevet

Vi har en pasat,samboer er 192 høy,vi klarer å ha sete bak ham,men det er bare sik at det går.Så vi har det mye på passasjersiden,da er det ikke så viktig om en ikke har helt god plass til bena om du skjønner.Selv er jeg bare 169 og allverdensplass.

skulle gjerne hatt stasjonsvogna da,siden det er bedre plass bak i den,men nå har vi ikke det,så vi får nøye oss med den vi har.

Skrevet

jg har volvo v40 stasjonsvogn og er veldig fornøyd, og bilsetet vårt kostet bare 1000 kr:)

Skrevet

Vi har passat stasjonsvogn, og er veldig fornøyd med den. Har også besafe sete, og jeg har god plass, sitter da bak meg, hehe:)

Vi hadde audi 80 stasjonsvogn før som var mye mindre plass. Og den er lik som a4 omtrent.

Dra så dere får prøvd en passat for å se om den passer for dere. Lykke til:)

Skrevet

Takker for alle gode tips og råd:)

Skrevet

er det volvo sitt bilsete?? har volvo v70 stasjonsvogn - og beltene er for korte, ( ringte volvo og de sa at beltene var tilpasset deres sete..de kunne ikke sette inn lengre belter for oss, for de har bare den typen..) så må vippe på plass setet...det går greit..men forferdelig kronglete å skulle holde fast huet på ungen samtidig som man kåler å styrer for å få beltet rundt. Blir kanskje lettere når han er litt eldre og kan holde hodet sitt selv...men gud å frustrert jeg var når vi skulle hjem fra barsel og vi ikke fikk til setet. Og guttungen sinna som et uvær fordi det ble så mye styr... sovna så fort vi begynte å kjøre da:)

Gjest Renate&Nydelige Christina
Skrevet

Audi A6 her...stooooor palss i bagasjerommer iallefall:-)

Men må nok ha en stasjonsvogn hvis vi for 2 unger...for det er ikke plass til to store vogner baki,.....

Skrevet

VW Passat er jo et trygt valg, både m.t.p. kvalitet og minimalt verditap.

Men det skal jo nevnes at Opel Vectra nå gir eksepsjonelt mye bil for pengene, samt slår Passaten (fortsatt) på baksete- og baggasje-plass. Se http://www.dinside.no/php/art.php?id=289466 for test av Opel Vectra'en.

Min favouritt er derimot nye Ford Mondeo. Bilen ser lekker ut, har gode kjøreegenskaper og plenty med plass. Se http://www.dinside.no/php/art.php?id=388250 for test av denne.

Lykke til med bilkjøpet!

Skrevet

Eller en Ford S-max! Den har i alle fall masse bagasjeplass, og selv med stort barnesete bakovervendt, så står passasjersetet i bakerste posisjon og med ryggen bakoverlent for å rekke bak i barnesetet. God plass til to voksne pluss bilsetet i baksetet, og plass til bagasje og bikkje bak der igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...