Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 39 og et par uker nå har jeg klødd så sinnsykt på magen. Har fått litt strekkmerker og det virker nesten som det er de som klør. Kan nesten klø til jeg begynner å blø:(

Har lest litt her nå om at svangerskapskløe så sent i svangrskapet er farlig, så nå begynner jeg å bli litt engstlig for at dt kan være det......

Noen som har opplevd det samme, og burde jeg ta kontakt med lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klødde veldig i mitt forige svangerskap. Men fikk ikke høre at det kunne være farlig før i dette svangerskapet. Men jeg ville ringt til legen eller jordmor, bare for å spørre, så slipper du å bekymre deg.

Skrevet

Jeg fikk svangerskapskløe noen dager over termin sist. Kombinert med div andre symptomer var dette det som gjorde utslaget, og jeg ble lagt inn på sykehus. Men jeg vet ikke om det er spesielt farlig i seg selv. Ville likevel å ringt føden, jm eller lege.

Skrevet

Jeg har sv.kløe. Og du bør gå til legen for å måle lever verdier og tatt prøver av gallesyre. Dette KAN være en tilstand som er farlig for barnet. Jeg har helt normale verdier, men klør noe helt sinnsykt. Har holdt på med dette i 6 uker og holder virkelig ikke ut lenger.

På meg er det ingenting som hjelper lenger, men prøv Eurax eller aloe vera gele, det kan i alle fall kjøle det ned litt. Men hør med legen...

Lykke til!!

Skrevet

Jeg prøvde i tillegg noe svineri som heter hvitvask (fås på apotek). Hjelper visstnok noen, men ikke meg.

Skrevet

jeg fikk sjekket lever verdier pga kløe for en uke siden.di var helt fine.er i uke 38 og hadde verdiene slått hadde de satt meg igang dagen etterpå sa di....men det er verst om du klør inni hendene og under føttene...uansett ring føden og snakk med dem:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Er i uke 19 og klør allerede.....

Har fått medisin, sprøyte og tatt blodprøver...

Noen som begynte å klø så tidlig?

Særlig føttene klør sinnsykt om natta og kvelden..

Får svar på blodprøver i løpet av uka... har hatt problem med galle tidligere og er operert.. håper det går greit...

Skrevet

ville tatt kontakt med lege for å være på den sikre siden. Jeg hadde voldsom kløe forrige svangerskap og tok prøver, men de var helt fine. Har ikke hatt særlig kløe denne gangen,kun på magen i strekkmerkene.Men de klør av og til selv om jeg ikke er gravid. Tror det blir ekstra ille til meir strekk i magen det blir. Huden blir ganske tynn etter hvert. Klødde litt på magen tidlig i dag og såg nå at jeg fikk blodutredelse av det. Ser ut som kraftige kloremerker selv om jeg ikke klødde så hardt. Skal til lege i dag uansett så han tror vel jeg er blitt mishandlet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...