Gå til innhold

Jeg trenger hjelp.. min eks-samboer trakasserer meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet fra samboeren min tidligere i år, og han er helt sprø for tida. nekter å godta at jeg vi starte et nytt liv uten ham. Han overvåker alt jeg gjør, er sykelig sjalu, prøver å bestemme over meg og han ringer til vennene mine og trakasserer dem også.

I det siste har jeg møtt en som jeg er blitt utrolig glad i, nå vil han ikke ha noe mer meg å gjøre på grunn av eksen min, som flere ganger har ringt og truet ham på livet dersom han viser seg i nærheten av meg.

Og han har flere ganger truet med å gjøre livet jævlig for meg.

Jeg kommer til å ta kontakt med politiet, men hva kan de gjøre?

Føler meg urettferdig behandlet, jeg må vel få lov til å bestemme over meg selv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta deg en tur til politiet og hør hva de kan gjøre. kanskje anmelde ham for trakassering?

Skrevet

Anmeld, det er det eneste du kan gjøre!! er han smart da, så skjønner han poenget.

Skrevet

Politiet kan gi ham en advarsel i hvert fall. Han kan få pålegg om å holde seg på en viss avstand fra deg, men jeg vet ikke om det da må anmeldes og gå gjennom rettssystemet eller noe sånn.

Hadde i hvert fall kontaktet politiet for å høre hva de kan gjøre i første omgang - før det eventuelt går så langt.

Skrevet

Anmeld ham. Ikke noe annet å gjøre. Så er det i hvert fall registrert. Fortsetter han, fortsetter du å anmelde. Til slutt må jo noe gjøres. Ev. får han forbud mot å møte/plage/ringe/treffe deg. Bryter han dette, kan han få følger.

Forhåpentligvis gir han seg med dette, om ikke, ta igjen! Ring hans venner. Fortell hva han driver med. Ring han, send sms osv. med hold deg saklig.......! Huff. Dumme mannfolk altså!! Grrrr!

Skrevet

Anmeld han og få et besøksforbud. Det innebærer at han ikke kan ta kontakt med deg på noen måte, heller ikke pr sms. Gjør han dette er det pågripelsesgrunn. Hvis du ikke anmelder han er det lite politiet kan få gjort....hvis det ikke oppstår en akutt farlig situasjon da.

Skrevet

Hvis du nettopp flytta fra ham, så er han kanskje bare ikke kommet helt over det enda... Men det er litt drøyt å true folk fordi da...

Men, det kan jo være greit å kontakte politiet dersom dette har pågått over lang tid, og du tror det vil fortsette. Jeg tror ikke jeg ville anmeldt med en gang dersom det var noe som hadde skjedd et par ganger. Men dersom det har pågått over tid, så mener jeg også at du må anmelde det.

Skrevet

Min eks holdt på slik og jeg ga til slutt beskjed om at hvis dette ikke ga seg umiddelbart så kom jeg til å anmelde han og etter det har han faktisk ikke plaget meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...