Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Hei! Jeg tenkte skal reise lang til Asia ( 2 ganger transit )med gutten min på 14 mnd, så lurer på hva bør jeg ta med til han i fly? Må jeg ta maten og melk til han? Eller gir flyselskapet det til barna? Takk for hjelpen.
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1913109.ece Beklager, men jeg syns ikke småbarn har noe å gjøre på en så lang flyreise. Hvorfor må du absolutt reise med et så lite barn? Når det er sagt, ville jeg tatt med mat til ungen.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Du må nok ha med mat og drikke om han drikker noe annet enn vann eller jus. Unger under 2 år reiser gratis og må derfor sitte på fanget under hele turen og da er det greit å ha lite hånbagasje og god oversikt.
Eve Dallas Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Det var da voldsomt, livet stopper ikke opp fordi om man får barn!! Jeg ville tatt med meg noe mat ja. man får jo mat på flyet, men det er jo helst brød og noe varmt. så da spørs det jo om barnet ditt spiser brød ol. Jeg har i alle fall alltid med meg mat, sånn som bananer og annen frukt. Kjeks er en grei ting. Absolutt melk!!!! Det gir det ro når barnet skal sove. Et middagsglass ville ikke vært dumt på en så lang flytur. Yogurt?! Leker/bøker. Teppe og pute. Sånne ting. Ellers er jo asia flyene ganske romslige, så det er jo mulighet for å bevege seg litt også. God tur!!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Det er ikke gratis for unger under 2 år, gutten min må betale 10% av dem. Forresten...så må jeg ta med mat og drikker til gutten min, ikke sant? Men er det lov i folge fly regler? (hehehe...det er min førstegang flyreise med unge). Også en til...hvilken/e reisetrille kan jeg bruke til flyreise som er godkjent?.Takk for svaret HI
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 Takk for din informasjon Eve Dallas....det er brukelig.
Eve Dallas Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 Ja! du har lov å ta med mat og drikke til barnet ditt. Det du må huske på er å vise frem maten i sikkerhetskontrollen. Det er også mulig de ber deg om å smake på den, men det er jo overkommelig. Jeg vet det finnes en trille som er godkjent for å ta med seg inn på flyet, men jeg kan dessverre ikke huske navnet. Hvis du ringer til en barneutstyrsbutikk eller til flyselskapet dere skal reise med vet sikkert de det.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Er det Quinny Zapp mener du, kanskje? Jeg har spurte babybutikken (Babyshop og Barnehus), og bare denne trille som er godkjent, men Quinny har ikke liggestilling, så det blir lei av barna (barna kan ikke sove inn det). Kanskje vet du noe andre merke, Eva Dallas? Men jeg er jo ikke spør flyselskapet ennå.
Babyonboard ;-) Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 Ta med det du trenger av mat/drikke på hele turen! Jeg har reist mye og det er forskjellig hva flyselskapene har av barnemat. Ta med litt ekstra i tilfelle forsinkelser. Så lenge alt går ned i disse posene du skal ha med i håndbagasjen er det greit. Kan hende du blir bedt om å smake på innholdet :-) Jeg har alltid med Nan2 i ferdigpakke. Da ser de at det er orginalemballasje og du trenger ikke smake. Slike små leverpostei pk etc er også flotte, rundstykker har de alltid ombord. Jeg har hatt opptil fire fem poser stappfulle av div mat og drikke greier, og har aldri hatt problemer :-) Jeg har alltid sjekket inn vognen så der kan jeg ikke hjelpe deg :-) GOD TUR ;-)))) Og ang det med å ikke reise med små barn som en over her selvfølgelig måtte komme med, ikke bry deg om det! Vi var selv i Thailand da J var 10-11 mnd, og det gikk kjempefint ;-) Man trenger selvfølgelig ikke oppsøke alle slumområder og lign, eller absolutt dra på alskens jungelsafari greier når man har så små barn med... DET kan man vente med, synes jeg! Bruker man sunn fornuft, burde det ikke være noe problem ;-)
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. august 2007 #11 Skrevet 2. august 2007 Livet stopper ikke opp mei, men altfor mage foreldre ser ut til å tro at de kan dure frem som før uten å tenke på barnas beste. Livet skal gå videre ja, men det går gjerne i litt saktere tempo, iallfall i de første leveårene til barnet. Barn har andre behov enn oss, og når vi har valgt å få barn får vi sannelig sette deres beste først.
Babyonboard ;-) Skrevet 2. august 2007 #12 Skrevet 2. august 2007 DET er jeg enig med deg i, men jeg ser også at snuppa storkoser seg når vi er ute og reiser, så hvorfor ikke reise? Det er jo når vi er på ferie vi virkelig roer ned, og at ting skjer på barnets premisser synes jeg er en selvfølge ;-) Så, jeg er ikke helt uenig med deg ser du, MEN jeg er bare litt uenig i at det alltid er en eller annen som MÅ komme med det svaret om at vedkommende ikke burde reise i det hele tatt.... Det var nemlig ikke DET HI spurte om ;-))
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. august 2007 #13 Skrevet 2. august 2007 Greit det, men på et sted som dette burde man forvente at folk har forskjellige meninger. Dem må man også tåle å høre. ;-)
Babyonboard ;-) Skrevet 2. august 2007 #14 Skrevet 2. august 2007 Tja........ Du skjønte nok hva jeg mente :-)
torilip Skrevet 2. august 2007 #15 Skrevet 2. august 2007 Hei, Vi har reist masse masse med vaar 15 mnd gamle gutt. Flere lange turer. Det gaar helt bra! De aller aller fleste flyselskaper og flyplasser har en ordning med at du kan ha med vognen helt til flyet, saa sender de den som gate-drop, ogsaa henter du den igjen naar du gaar av flyet (ikke Heathrow, men paa alle andre flyplasser vi har vaert paa). Som de fleste andre har foreslaat saa er det godt aa ha med ekstra mat. Om ikke for annet saa av den grunn at flymat er som regel i overkant salt. Det viktigste er aa ha med noen gode tepper. Gulvet er veldig kaldt og det er som regel det beste stedet for barnet aa sove. De fleste fly har babysenger, men bare opp til 8mnd. eller 8kg. Godt aa ha et teppe aa noe aa leke paa ogsaa. God tur!
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. august 2007 #16 Skrevet 2. august 2007 Jepp, jeg tror du også skjønte hva jeg mente. ;-) Er ikke ondskapsfull mot HI, bare ærlig. Av og til svarer jeg på det jeg ser de skriver, men ikke nødvendigvis det de spør om. Da har spørsmålet som oftest lavere status enn bullshiten i resten av innlegget. ;-))
Babyonboard ;-) Skrevet 2. august 2007 #18 Skrevet 2. august 2007 Sjekk det med babysengene, for det er veldig forskjellig ang vekt og lengde. Snuppa vår er en lettvekter, så vi har alltid sjekket sånn just in case ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå