Gå til innhold

Hva finner dere på med 1-åringene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter så med å finne på noe. Særlig i regnet. Han elsker sand kassa, men det er jo litt trist i regne. Går dere ut når det regner? Vi holder oss for det meste inne, og leker med lekene. Vet barnehager er ute med ungene uansett vær, men gjelder det også ett åringene? Tenker liksom at det er lettere når de går bra selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme. Det blir mange timer inne. Jeg har som mål å være ute med han 1 time om dagen så sant det ikke plaskregner, men det er ikke alltid han er så ivirg på å være i sandkassa. Jeg tror også det er litt enklere å være ute når de kan gå.

Skrevet

Har en på 1 år og 2 mnd, men ha går han da.

Vi er ute i all slags vær, gjennomsnitt to timer på formiddagen og to på ettermiddagen. Er det sol og fint, er vi ofte ute hele dagen.

Vi har en liten lekeplass rett utenfor der vi bor, og det hjelper mye.

Ellers triller vi noen små turer, eller tar en tur med sykkelvogna. Det er stas! Ellers er vi av og til i svømmehallen, og det er alltid et sikkerstikk!

Kanskje det er en åpen barnehage i nærheten av der du bor?

Eller en småbarnsang-gruppe?

Enig i at det er vanskelig å finne på noe, og dagene blir gjerne litt lange...

Skrevet

Hei :)

Nå er poden min blitt litt eldre, men da han var rundt året gikk vi på småbarnstreff 1-2 ganger i uken. Utenom dette var vi enten på lekeplassen, gikk tur med vogn eller bæremeis, var på besøk hos venner med barn eller fikk besøk ( du kan jo sjekke ut treffsidene her hvis du ikke kjenner andre som er hjemme), var i svømmehallen ( finnes det babysvømming der du bor så anbefaler jeg deg å melde deg på!). Når jeg tenker meg om så gjorde vi mye av de samme tingene som vi gjør nå, men nå klarer han å finne på litt mer ting selv hvis vi er en plass :) Når de er rundt 1,5 år så leker de som regel litt mer selvstendig. Løft på steiner for å finne dyr, kast steiner i sjøen ( er alltid populært!)

Skrevet

- Leker inne

- Drar på besøk

- Er ute å krabber og leker utenfor huset

- Drar til barehagen og leker oss uten (etter stengetid)

- Er på shopping

- Går på cafe

- Disser

- Babysvømming

- Besøker badeland (utenom babysvøm)

- sykler tur med 3 julingen (har sånn for baby)

- Sykler tur med min sykkel, han sitter på

- Drar på båttur ( i gummibåt, hihi)

- Triller tur med vogn

Han har alltid vært aktiv og veldig oppmersomhetssyk, så vi må som regel alltid finne på noe =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...